1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شکار تصاویر کراس‌اوور پرچم‌دار جدید آئودی Q9 برای اولین بار

شکار تصاویر کراس‌اوور پرچم‌دار جدید آئودی Q9 برای اولین بار

24 اسفند 1399
  • 0

به نظر می‌رسد خانوادهٔ کراس‌اوورهای آئودی بازهم گسترش خواهد یافت زیرا عکاسان جاسوس یک کراس‌اوور آئودی بزرگ را در نزدیکی مرکز آزمایش فولکس‌واگن در سوئد مشاهده کرده‌اند. 

اندازهٔ بزرگ این خودرو نشان می‌دهد که باید Q9 باشد یعنی مدلی که مدت‌ها است شایعات آن‌را می‌شنویم. تصاویر جاسوسی یک خودروی آزمایشی با چراغ‌های جلوی غیر اصلی و چراغ‌های عقب تولیدی نشان می‌دهند که طراحی آن بشدت زیر پوشش‌های استتاری پنهان شده است.

Audi-Q9-2.jpg
در این تصاویر همچنین جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی بزرگی به چشم می‌خورد که توسط ورودی‌های هوای عمودی با چراغ‌های مه شکن احاطه شده است. همچنین با توجه به این تصاویر، Q9 برخلاف Q8 ظاهر بسیار سنتی‌تری دارد که این یعنی بیشتر روی فضای بار و سرنشینان تمرکز خواهد داشت و احتمالاً به رقیب مستقیمی برای مرسدس بنز GLS و ب‌ام‌و X7 تبدیل خواهد شد.

audi-q9-spy-photos5.jpg
شایعات ساخت آئودی Q9 به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد یعنی زمانی که این برند آلمانی نام تجاری Q9 را به ثبت رساند. پس‌ازآن طی سال‌های بعد زمزمه‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد توسعهٔ این خودرو شنیده شد اما این تصاویر جاسوسی اولین شواهد واقعی برای اثبات وجود Q9 هستند. فعلاً اطلاعاتی در مورد پیشرانه‌های این کراس‌اوور بزرگ نداریم اما شایعات قبلی به احتمال قرارگیری پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۶۰۰ اسب بخاری آئودی زیر کاپوت Q9 اشاره کرده بودند. علاوه بر این، انتظار ارائهٔ نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی هم می‌رود اما ساخت نسخه‌های اسپرت S و RS بعید به نظر می‌رسد.

audi-q9-spy-photos3.jpg

آئودی Q9 احتمالاً بزرگ‌تر از بنتلی بنتایگا خواهد بود و با هفت صندلی در سه ردیف به بازار عرضه خواهد شد. البته احتمال ارائهٔ یک نسخهٔ دو ردیفه با چهار صندلی و تمرکز بیشتر روی تجمل هم وجود خواهد داشت. ممکن است تا پیش از پایان سال جاری شاهد معرفی آئودی Q9 باشیم.

 

منبع پدال


نظرات