1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور الکتریکی کیا EV6 منتشر شد

اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور الکتریکی کیا EV6 منتشر شد

30 اسفند 1399
  • 0

کیا سرانجام اولین تصاویر رسمی از نخستین محصول تمام الکتریکی اختصاصی خود یعنی EV6 را منتشر کرده است. این خودرو اواخر همین ماه رسماً معرفی خواهد شد و فعلاً مشخصات آن اعلام نشده است.

 بااین‌حال، از روی تصاویر می‌توانیم اولین نمای واضح از طراحی چشمگیر EV6 را ببینیم. هرچند این خودرو بر اساس همان پلت‌فرم E-GMP هیوندای آیونیک ۵ ساخته شده اما در ظاهر بسیار متفاوت از آن به نظر می‌رسد.

Kia-EV6-2022-1024-04.jpg
در قسمت جلویی EV6، چراغ‌های چشمگیری به چشم می‌خورد که دی‌لایت‌های LED را در خود جای داده‌اند. بجای جلوپنجرهٔ پوزه ببری مشهور کیا، حالا طراحی خاص این چراغ‌ها وظیفهٔ ایجاد چهره‌ای ببری مانند را بر عهده دارند. در پروفیل جانبی خودرو نیز شیب زیاد شیشهٔ جلو، خط شخصیت هدفمندی که از پایین درها عبور کرده، گلگیرهای عقب برجسته و ستون‌های C شیب‌دار جلب‌توجه می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی بخش عقبی این کراس‌اوور الکتریکی را هم می‌توان چراغ‌های سراسری LED با طراحی پیچیده دانست.

Kia-EV6-2022-1024-06.jpg
داخل EV6 نیز بسیار متفاوت از سایر محصولات کنونی کیا بوده و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نمایشگر خمیدهٔ بزرگ است که شامل صفحه آمپر تمام دیجیتالی و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود. 

برای این خودرو یک غربیلک فرمان سادهٔ دو پره هم در نظر گرفته شده که بی‌شباهت به غربیلک محصولات جدید جنسیس مثل GV80 نیست. در اینجا کنترل سیستم تهویه از طریق دکمه‌های لمسی صورت می‌گیرد و به گفتهٔ کیا، صندلی‌ها با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند.

Kia-EV6-2022-1600-02.jpg

 

منبع پدال


نظرات