1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اجباری نبودن ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی

اجباری نبودن ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی

14 فروردین 1400
  • 5

دکتر عباس قاسمی ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در راستای حفظ حقوق عامه جهت اطلاع و اقدام مقتضی قانونی طی نامه ای به ریاست پلیس راهور ناجا اعلام کرد ثبت نقل و انتقال وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی اجباری نیست.

دکتر عباس قاسمی ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی طی نامه ای به ریاست پلیس راهور ناجا اعلام کرد برابر دادنامه 1863 مورخ 02/12/1399 هیات عمومی دیوان عدالت اداری که برای کلیه مراجع و دستگاه ها لازم الاتباع است ثبت نقل و انتقال وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی اجباری نیست. فلذا در راستای حفظ حقوق عامه جهت اطلاع و اقدام مقتضی قانونی اعلام می گردد.

خاطر نشان ميكند ديوان عدالت اداري در رأي خود ضمن ابطال بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمي را اختياري دانسته بود. اين راي با واكنش رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مواجه شد كه همچنان بر الزامي بودن تنظيم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمي تاكيد دارد.

13.jpg
اين اختلاف نظرها در حالي مطرح شده اند كه هزينه تنظيم اين نوع سند در دفاتر اسناد در سال جديد افزايش چشمگيري يافته و موجي از نارضايتي مردمي را ايجاد كرده است.



نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (7 اردیبهشت 1400 ساعت 08:49)

    چرا مخالفت میکنن چون پای پول در میان هست و سود هنگفتی و الکی با این کار بدستشون میرسه که با ذکر هیچ دلیل قانع کننده نمیشه ایشوک رو راضی ب اختیاری دانستن این موضوع کرد

  • محمد محمد (15 فروردین 1400 ساعت 04:38)

    طبق قوانین موجود هیچ نیازی به انتقال سند در دفاتر وجود ندارد و تمامی محاکم تا جایی که من اطلاع دارم مالک خودرو را صاحب سند ثبت شده در پلیس راهور می دانند(برگ سبز) و کاری به سند محضری ندارند...حساب سود هنگفت برای سردفترهاست که هزینه ی چند میلیونی را به جای هزینه ی کمتر از حدود ۲۰۰ هزار تومانی به مردم برای سود بیشتر تحمیل می کنند.

  • بهرام بهرام (14 فروردین 1400 ساعت 13:49)

    با سلام
    تنظیم سند خودرو در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی بوده وهمچنان اجباری است مگر اینکه در آینده یک قانون جدید تصویب شود .

  • بهرام بهرام (14 فروردین 1400 ساعت 12:59)

    باسلام
    تنظیم سند خودرو در صلاحیت دفتر اسناد رسمی بوده ودر اجباری بودن تنظیم آن هیچ شک وشبهه ای نیست الکی مردم را به بی قانونی ترغیب نکنید مگر اینکه قانون جدیدی تصویب شود .

  • مهدی مهدی (14 فروردین 1400 ساعت 11:03)

    دعوا سرسود بیشتراست قانون را هم که هرکس به رای خودتفسیر میکند