فعالیت در سطح بالای موتور اسپورت، صرف هزینه بسیار زیادی را میطلبد؛ مخصوصاً وقتی در سری فرمول یک باشد. در بالاترین سطح هزینههای توسعه و ارزیابی خودرو، هزینه دستمزد رانندگان قرار دارد؛ کسانی که همانند ورزشکاران شاخص در ورزشهای دیگر، بر اساس عملکرد و استعداد خود، دستمزدهای میلیون دلاری دریافت میکنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بالاترین دستمزدها در بین رانندگان مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۱۵.
این راننده ۳۳ ساله اسپانیایی در حال حاضر در رده هجدهم در بین ۲۰ راننده قهرمانی فرمول یک امسال قرار دارد و تنها یک امتیاز تاکنون کسب کرده است. با این حال، آلونسو در گذشته، ۲ بار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده و در ۲۴۴ مسابقهای که شرکت کرده، ۹۷ بار به روی سکو رفته است.
سباستین فتل در حال حاضر با ۱۳۵ امتیاز در رده سوم مسابقات قهرمانی فرمول یک در سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است. وی با اینکه تنها در ۱۴۸ گرند پری حاضر بوده، ۷۲ بار به روی سکو رفته است.
راننده انگلیسی فرمول یک، لوئیس همیلتون، در حال حاضر در رتبه اول رانندگان مسابقات ۲۰۱۵ قرار گرفته و ۱۷ امتیاز با جایگاه دوم، یعنی نیکو رزبرگ فاصله دارد. همیلتون تنها در سال ۲۰۰۷ که به مسابقات فرمول یک پیوست، در ۹ مسابقه صاحب جایگاه شد. وی از بین ۱۵۷ مسابقهای که شرکت کرده، در ۷۹ تای آنها به روی سکو رفته است.
رایکون که اکنون در رده پنجم قرار گرفته، با فاصلهای ۵۹ امتیازی در تعقیب همتیمی خود، فتل، است. این راننده فنلاندی قبل از اینکه به مسابقات فرمول یک راه پیدا کند، در خودروهای رالی و مسابقات تکسرنشینه رانندگی میکرد. در واقع، وی حتی فصل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ فرمول یک را برای بازگشت به مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) ترک کرد. رایکونن در سال ۲۰۱۲ دوباره با تیم فرمول یک لوتوس به میدان مسابقه برگشت.
رزبرگ در جایگاه دوم رانندگان مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵ قرار گرفته که فاصله چندان زیادی با آلونسو ندارد. این راننده ۳۰ ساله آلمانی، دوران پر فراز و نشیبی در رانندگی مسابقات پشتسر گذاشته است. وی تنها ۶ سال داشت که در مسابقات کارتینگ رقابت میکرد و در سال ۲۰۰۶ به مسابقات فرمول یک قدم گذاشت.