1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شرکت رنو استحقاق بازگشت به صنعت خودروی ایران را ندارد

شرکت رنو استحقاق بازگشت به صنعت خودروی ایران را ندارد

25 فروردین 1400
  • 5

یک کارشناس خودرو با اشاره به این که بازار خودرو در شرایط حاضر منتظر و راکد مانده از حباب ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی خبر داد و در مورد بازگشت احتمالی رنو به ایران گفت: رنو استحقاق بازگشت به ایران را ندارد.

مرتضی شجاعی درباره آخرین تحولات بازار خودرو گفت: 2 عامل کاهش اجتناب‌ناپذیر میزان تحویل خودرو در سال 1400 و موضع اخیر شورای رقابت مبنی‌بر افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات، افزایش حداکثر 5 درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد را رقم زد؛ هر چند همچنان بازار در شرایط رکودی و انتظار به سر می‌برد.

وی افزود: تحولات قیمتی در بازار خودرو از تقویت یا تضعیف ارزش ریال تبعیت می‌کند و با توجه به چشم‌انداز و انتظارات ایجاد شده برای کاهش نرخ ارز، رشدی قیمت خودرو دستکم در نیمه نخست سال جاری دور از ذهن است.

شجاعی با اشاره به کاهش 30 درصدی قیمت خودروهای وارداتی و 20 درصدی خودروهای داخلی از مهرماه سال گذشته تاکنون گفت: همچنان خودروهای خارجی پتانسیل کاهش قیمت دارند و سرمایه‌‎گذاری بر روی این محصولات ریسک بالایی دارد. با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، خودروهای خارجی بین 25 تا 30 درصد حباب قیمتی دارند که واردات حداقلی با نرخ ارز کنونی نیز ترکیدن این حباب را در پی خواهد شد و کاهش نرخ ارز این مسئله را تشدید می‌کند.


رنو استحقاق بازگشت به ایران را ندارد

این کارشناس خودرو درباره زمزمه‌های بازگشت رنو به ایران نیز گفت: فارغ از این‌که محصولات فرانسوی سازگاری چندانی با شرایط اقلیمی و کیفیت استفاده از خودرو در ایران ندارد، تلاش رنو برای انتقال حداقلی دانش فنی و ترک ایران بلافاصله پس از تحریم‌های اعمال شده، اختلال در خطوط تولید خودروسازان به وجود آورد که نمود آن در رشد غیرمتعارف قیمت محصولاتی نظیر تندر و ساندرو در بازار قابل مشاهده است. بنابراین، معتقدم رنو استحقاق بازگشت به ایران را ندارد.

شجاعی در پایان گفت: نباید از تلاش اروپایی‌ها برای بازاریابی و فروش محصولاتشان در ایران ذوق زده شد. همکاری با شرکای خارجی بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های ایجاد شده طی 3 سال اخیر در زنجیره پایین دستی خودروسازان، بازگشت به عقب است.

وی افزود: از طرفی همکاری با شرکای آسیایی نظیر صنایع قطعه‌ و خودروسازان کره‌ای و ژاپنی منطقی‌تر به نظر می‌رسد؛ چرا که به واسطه تورم، با شیوه استفاده از خودرو در ایران با طول عمر بیشتر و هزینه‌های بالای تعمیرات سازگارتر است و استقبال کشورهای منطقه از خودروهای آسیای شرقی، می‌تواند بازار صادراتی برای ایران را شکل دهد.

منبع تسنیم


نظرات

  • احمد احمد (25 فروردین 1400 ساعت 19:11)

    این کارشناس احیانا"از جیره خوران چین نیستند؟من یه ال90 e0 مدل87 دارم که به 100 تا خودرو چینی نمیدم.

  • Arman Arman (25 فروردین 1400 ساعت 16:55)

    آره بابا، فقط ماشینای چینی

  • مژگان مژگان (25 فروردین 1400 ساعت 12:24)

    وقتی در مسیر اب حرکت نکنی و رو در روی جریان بایستی فشار بسیاری را متحمل میشوی و قرار گرفتن در مقابل دنیا تاوان دارد و هر کسی این ریسک و شنکنجه را نمی پذیرد شرگتها فوق مجبور به ترک بودند چون نمیندگیهای انها در کل دنیا تحریم و ضرر و زیان میداد متعصبانه برخورد نکنید ضمنا رنو هر چه باشد از بنجلهییکه شما تولید میکنید بهتر غیر کارشناسی و ..

  • سیدجعفرکاظمی سیدجعفرکاظمی (25 فروردین 1400 ساعت 09:08)

    بااین همه خباثت های فنارسه ! بازهم دستهائی درکاراست که اورا برگردانند .دستهائی که مردم نمی شناسند.

  • گلابچی گلابچی (25 فروردین 1400 ساعت 01:29)

    حرف آخر ملت ایران:
    خودروسازان فرانسوی غلط میکنن که دوباره به ایران برگردند