1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت روغن خودرو در بازار غیرقانونی افزایش یافت

قیمت روغن خودرو در بازار غیرقانونی افزایش یافت

30 فروردین 1400
  • 0

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران گفت: در سال جدید افزایشقیمت روغن ‌موتور نداریم و اگر در بازار نیز افزایش قیمتی وجود داشته باشد؛ غیرقانونی است.

داود سعادتی‌نژاد، با بیان اینکه تولیدکنندگان مصوبه سازمان حمایت برای افزایش قیمت روغن موتور را دریافت نکرده‌اند افزود: این درحالی هست که سال گذشته روغن موتور خودرو‌های سواری (بنزینی) ۴۰ درصد و روغن موتور خودرو‌های سنگین (دیزلی) ۵۵ درصد افزایش قیمت داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال دستمزد‌های خدماتی این صنف افزایش نداشته است، گفت: توزیع روغن موتور مشکلی ندارد و در واحد‌های صنفی با وجود محدودیت‌های کرونایی توزیع انجام می‌شود، روغن موتور‌های تقلبی یا بی‌کیفیت در سطح تهران بسیار کم هستند و البته واحد‌های پروانه‌دار محصولات با کیفیت و استاندارد عرضه می‌کنند.

سعادتی نژاد با تاکید بر لزوم حذف دلالان از بازار روغن موتور افزود: از تولیدکنندگان روغن موتور می‌خواهیم برای حذف دلالان از این بازار توزیع محصولات خود را به واحد‌های دارای پروانه واگذار کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران در خصوص اوضاع تایر در بازار، گفت: قیمت لاستیک سال گذشته ۵۵ درصد افزایش را تجربه و با قیمت بازار آزاد یکسان شد. همین مساله سبب کاهش تقاضا از سوی مشتریان و دپو شدن لاستیک‌ها در انبار‌ها شده است، لذا از مراکز و مسئولان ذیربط خواستاریم ترتیب اثری در خصوص مسئله سامانه توزیع داده شود، تا مشکلات توزیع لاستیک کاهش یافته و رقابت ایجاد شود. 

برای خرید روغن خودرو با قیمت مناسب در بازار می بایستی به فروشندگان مجاز و نمایندگی ها مراجعه نمایید.

 



نظرات