1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. آیا با تغییر فصل باید تیغه‌های برف پاک کن خودرو را عوض کنیم؟

آیا با تغییر فصل باید تیغه‌های برف پاک کن خودرو را عوض کنیم؟

10 اردیبهشت 1400
  • 0

 اگر تیغه‌های برف پاک کن زمستانی روی اتومبیل خود دارید، بهتر است وقتی هوا تغییر می‌کند آن‌ها را به تیغه‌های بهار و تابستان عوض کنید. چرا این نکته مهم است؟ در این گزارش برخی از اطلاعات را برای کمک به شما در انتخاب بهترین تیغه‌های برف پاک کن برای بهار و تابستان توضیح خواهیم داد و به اشتراک خواهیم گذاشت.

تفاوت تیغه‌های زمستان در مقابل تیغه‌های بهار و تابستان در چیست؟ درک تفاوت‌های تیغه‌های زمستانی و تیغه‌هایی که برای استفاده در هوای گرم‌تر طراحی شده اند، مهم است. تیغه‌های زمستانی برای کنترل دما‌های بسیار پایین ساخته شده اند. آن‌ها با موادی ساخته شده اند که به آن‌ها اجازه می‌دهند در یخ و برف نرم و انعطاف پذیر بمانند، آن‌ها همچنین سنگین‌تر از سایر تیغه‌ها هستند که به آن‌ها امکان پاک کردن برف و یخ را از شیشه جلو می‌دهند.

تیغه‌های ساخته شده برای هوای بهار و تابستان با یک لایه سبک‌تر از لاستیک یا سیلیکون ساخته می‌شوند و دارای یک قاب سبک‌تر هستند. این تیغه ها نمی توانند برف و یخ را از روی شیشه پاک کنند، اما سبک بودن تیغه‌ها باعث می‌شود باران را بهتر از روی شیشه پاک کنند.

اگر از تیغه‌های زمستانی در هوای گرم استفاده می‌کنید، ممکن است مشکل دید داشته باشید، بنابراین توصیه می‌شود با گرم شدن هوا به تیغه‌های بهار و تابستان بروید.


چه زمانی باید تیغه‌های پاک کن خود را تغییر دهید؟

حتی اگر در بخشی از کشور زندگی می‌کنید که زمستان‌های سردی ندارد، بهتر است هر شش ماه یکبار تیغه‌های برف پاک کن اتومبیل خود را عوض کنید. با استفاده منظم، تیغه‌ها به سرعت ساییدگی پیدا می کنند که می‌تواند لاستیک را خراب کرده و از پاکسازی مناسب شیشه جلو جلوگیری کند. با تعویض مرتب آن‌ها، می‌توانید از مجهز بودن تیغه‌ها به منظور تمیز نگه داشتن شیشه جلو اتومبیل خود اطمینان حاصل کنید.

ممکن است نیاز باشد تیغه‌ها را هر شش ماه یکبار عوض کنید. اگر تیغه‌ها لکه‌ یا رگه‌هایی روی شیشه بر جای می‌گذارند، یا اگر هنگام حرکت صدای می دهند، ممکن است زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده باشد.

تغییر تیغه‌های زمستانی به بهاری و تابستانی همزمان با تغییر لاستیک‌های زمستانی به لاستیکی تابستانی و تغییر تیغه‌های بهار و تابستان به زمستانی هنگام تغییر لاستیک‌های تابستانی به زمستانی انجام می شود.

اگر به دنبال تیغه‌هایی برای استفاده در بهار و تابستان هستید، انتخاب‌های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، تیغه‌های برف پاک کن برای باران شدید بسیار مناسب هستند و برخی از برف پاک کن‌های سیلیکونی دارای یک ماده دافع آب هستند که می‌تواند آن‌ها را موثرتر کند.

تیغه‌های برف پاک کن، خودرو شما را در زیر باران و برف ایمن می‌کند و داشتن تیغه‌های مناسب می‌تواند دید لازم را برای رانندگی با اطمینان در انواع آب و هوا بدهد. اطمینان حاصل کنید که برف پاک کن‌های شما همیشه متناسب با فصلی هستند که در آن قرار دارید.



نظرات