1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. فروش زیرقیمت باتری؛ خودزنی برخی فروشندگان باتری در اوج رکود بازار

فروش زیرقیمت باتری؛ خودزنی برخی فروشندگان باتری در اوج رکود بازار

11 اردیبهشت 1400
  • 2

حتی کارخانه‌های بزرگ باتری نیز کرایه حمل دریافت می‌کنند و مشخص نیست برخی افراد و شرکت‌ها با زیرفروشی، چه‌مقدار سود به‌دست می‌آورند و چگونه می‌شود که این شرکت‌ها هرعدد باتری را با سود ۲۰ هزار تومانی می‌فروشند و بازهم سرپا می‌مانند!

قیمت باتری خودرو در بازار با کاهش قیمت ارز روند نزولی به خود گرفت و اگر این روند ادامه دار باشد می توان انتظار پایین آمدن بیشتر این قیمت ها را نیز داشته باشیم.

زیرفروشی در بازار باتری طی یکی، دو سال گذشته و هم‌زمان با قرنطینه ناشی از شیوع کرونا بیش‌تر شده و به‌همین دلیل بسیاری از فعالان این صنعت را بیش از پیش نگران کرده است. در این میان برخی شرکت‌ها با فروش اینترنتی محصولاتشان با قیمت‌های نامعقول و پایین‌تر از نُرم بازار سبب به‌هم ریختگی آن شده‌اند. هرچند که متاسفانه برخی مشتریان نیز از چنین اجناسی استقبال می‌کنند.

بررسی روند فروش‌ اینترنتی نیز حکایت از آن دارد که گاه نرخ‌ یک مدل قطعه از قیمت کارخانه‌ای آن به‌مراتب پایین‌تر است.

دراین‌باره یک فعال حوزه باتری به‌ «دنیای‌ خودرو» می‌گوید: «مشخص نیست سایت‌های فروش اینترنتی باتری چگونه قیمت این قطعه را به‌گونه‌ای تعیین می‌کنند که گویی هیچ سودی برایشان ندارد و اگر کرایه حمل را هم به‌قیمت نهایی اضافه کنیم، تولید رسمــــــا با زیان همراه خواهد شد.»

وی با بیان این‌که برخی سایت‌های فروش اینترنتی باتری متولی ندارند، می‌گوید: «حتی کارخانه‌های بزرگ باتری نیز کرایه حمل دریافت می‌کنند و مشخص نیست برخی افراد و شرکت‌ها با زیرفروشی، چه‌مقدار سود به‌دست می‌آورند و چگونه می‌شود که این شرکت‌ها هرعدد باتری را با سود ۲۰ هزار تومانی می‌فروشند و بازهم سرپا می‌مانند!»

این فعال حوزه باتری با بیان این‌که این نوع فروش خودزنی به‌حساب می‌آید، تاکید می‌کند: «وقتی یک شرکت یا یک فرد باتری را با سود ۲۰ هزار تومانی (حتی با ضرر) می‌فروشد، ابتدا به‌خودش ضربه زده و سپس به‌سایر فعالین این حوزه زیان می‌رساند.»

وی با اشاره به‌قیمت هر آمپر باتری می‌گوید: «اگر هر آمپر باتری را ۱۳ هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت یک باتری ۵۵ آمپری ‌بیش از ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود و درشرایط موجود کدام صنفی را می‌توان یافت که یک کالای ۷۰۰ هزار تومانی را با ۲۰ هزار تومان سود بفروشد؛ آن هم با خدماتی که شامل ارائه مدل نو همراه با متعلقات و دریافت باتری فرسوده می‌شود؟ این درحالی است که تنها هزینه حمل و انبارداری باتری بیش از این ارقام تمام می‌شود.»

برای خرید باتری خودرو با قیمت مناسب می توانید به بخش فروشگاه سایت car.ir مراجعه نمایید.



نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (13 اردیبهشت 1400 ساعت 03:25)

    حال یه باطری چس قرون ارزن شده ببین فعال حوزه فعل اونوری چه جانو فلنگی میکنند خود کشی نکنید ما مردم واقعا بیچارهیم

  • علی علی (11 اردیبهشت 1400 ساعت 07:47)

    اینها سودشونو قبلا برداشتند موقعی که یه شبه 3 برابر میکشند روش خوب بوده حالا نه .!؟