1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نماینده مجلس: ساز و کار قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت باید تغییر کند

نماینده مجلس: ساز و کار قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت باید تغییر کند

14 اردیبهشت 1400
  • 0

مجتبی  رضا خواه عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به اینکه هم اکنون جلسه شورای رقابت برای نهایی کردن قیمت خودرو در حال برگزاری است، گفت: شورای رقابت باید برای این افزایش قیمت کاملا محتاطانه عمل کند و سپس اقدام به افزایش قیمت کند. 

او با تاکید بر اینکه در جلسات شورای رقابت مخالف افزایش قیمت خودرو بوده‌ایم، بیان کرد: در جلسات قبلی، بحث افزایش قیمت را داشتیم اما سناریوهایی که برای افزایش قیمت چیده شد، اشتباه بود و به همین دلیل قیمتی افزایش نیافت. در سیستم بانک مرکزی، سبد خودرو در نظر گرفته شده و در آن افزایش تورم نیز در نظر گرفته می‌شود. 

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به اینکه نرخ ارز کاهش یافته و حقوق و دستمزد افزایش داشته است، تشریح کرد: اگر ابتدای مهر را با اواخر اسفند در نظر بگیریم، متوجه نوسانات نرخ ارز می‌شویم، اما اکنون دولت می‌گوید نرخ ارز کاهش دارد و این معنا را نمی‌دهد که وقتی نرخ ارز کاهشی است، قیمت افزایش یابد. 

رضاخواه با تاکید بر اینکه نظام قیمت گذاری مورد قبول نیست و باید اصلاح شود، گفت: معتقد هستیم ساز و کاری که اکنون در شورای رقابت برای قیمت خودرو مطرح است باید تغییر کند. سیستم قیمت گذاری کنونی ضرری برای خودروساز و مصرف کننده ندارد و باید تغییر کند.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساز و کار راه اندازی قیمت گذاری خودرو در بورس کالا، رانت را می‌تواند از بین ببرد؟، گفت: ساز و کار فعلی زیان انباشته خودروساز را افزایش داده است، در مقابل مصرف کننده هم راضی نبوده است. یکی از ساز و کارها این است که قیمت گذاری از شورای رقابت خارج و دست بازار سپرده شود. 

او بیان کرد: اینکه نهاده تولید را در بورس کالا عرضه می‌کنند اما کالا نهایی خارج از این سیستم قیمت گذاری می‌شود، غیر منطقی است و نهایتا به ضرر مصرف کننده تمام می‌شود. 



نظرات