1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انجمن صنایع قطعه سازی: مخالفت با افزایش قیمت خودرو نقشه دشمن است!

انجمن صنایع قطعه سازی: مخالفت با افزایش قیمت خودرو نقشه دشمن است!

21 اردیبهشت 1400
  • 5

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: متاسفانه گروهی با زیر ذره بین بردن قیمت خودرو مترصد نشستند تا با هر افزایشی در نرخ کارخانه ای خودروها هیاهویی به راه بیاندازند و مسیری را که دشمنان برای نابودی صنعت خودرو ترسیم کردند را عملی کنند.

محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، با ابراز تاسف از جسارت مسئولان در تصمیم گیری و اعلام مواضع در مورد لغو نرخ‌گذاری دستوری خودرو گفت: اگر چه با تصمیم شورای رقابت و افزایش متوسط 9 درصدی قیمت محصولات خودروسازان، کمی از زیان این شرکتها کاسته می شود اما کماکان این روند زیان دهی این شرکتها به دلیل سیاست قیمت گذاری خودرو ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حالی که طی یک سال اخیر شاهد افزایش چشم گیر نرخ تورم و رشد قیمت تمامی کالاها در همه بخش های تولیدی و مصرفی در کشور هستیم و توجهی به سیر صعودی قیمت ها در این بخش ها نمی شود اما متاسفانه گروهی با زیر ذره بین بردن قیمت خودرو مترصد نشستند تا با هر افزایشی در نرخ کارخانه ای خودروها هیاهویی به راه بیاندازند و مسیری را که دشمنان برای نابودی صنعت خودرو ترسیم کردند را عملی کنند.


تصمیم غیر منطقی شورای رقابت با وجود نرخ تورم 40 درصدی در کشور

نجفی منش با توجه به افزایش حقوق و دستمزد و نرخ تورم 40 درصدی، این میزان افزایش قیمت خودرو را منطقی ندانست و افزود: به نظر می رسد رانت بزرگی که در بازار خودرو وجود دارد مانع تصمیم گیری و عملکرد درست مسئولان در خصوص قیمت خودرو شده است.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور تاکید کرد: از مسئولان و متولیان صنعت خودرو کشور انتظار می رود که حداقل در اواخر عمر دولت دوازدهم کمی جسارت و شجاعت به خرج دهند و راهکار اصلی بازار خودرو را که همان حذف قیمت گذاری دستوری است، اجرایی کنند تا علاوه بر ایجاد تعادل در قیمت خودرو در بازار، جریان زیان دهی خودروسازان متوقف شود.

نجفی منش بیان کرد: بدون شک هنگامی که قیمت خودرو در بازار متعادل شود دیگر شاهد هجوم غیر واقعی به بازار خودرو نخواهیم بود و صف دلالانی که بیش از 90 درصد متقاضیان غیر واقعی این بازار را تشکیل می دهند جمع خواهد شد.

وی همچنین به شعار سال و تاکید بر مانع زدایی در تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم رفع موانع در تولید، توقع می رود که حداقل مسئولان در سال جاری نسبت به رفع بزرگ ترین مانع صنعت خودرو کشور که همان قیمت گذاری دستوری است، اقدام کنند.

نجفی منش در پایان تاکید کرد: چنانچه دولت جرات و جسارت کند و در این خصوص تصمیم گیری کند قطعا بزرگ ترین مشکل صنعت خودرو حل خواهد شد.

منبع تسنیم


نظرات

  • امیر امیر (25 اردیبهشت 1400 ساعت 01:42)

    سلام و احترام
    واقعا اگه کسی قیمت روز ارزان ترین نوع آهن و داشته باشه ؛ اگه یه بار تو زندگیش گذرش به یه کارگاه تراشکاری ساده افتاده باشه؛ یا اگه عدالت و حساب سرش بشه ؛ یه دو دو تا چهارتایی سادس؛ می فهمه این بنده خدا همچین بی ربطم نگفته

  • محمد محمد (22 اردیبهشت 1400 ساعت 00:25)

    لابد به عبارتی موافقت با افزایش قیمت خودرو نقشه ی باصطلاح دوستان دلسوز است که با کمال وقاحت چشم و گوش خود را نسبت به قیمت واقعی محصولات "تحت شرایطی که بازار سیاه هم که دو اسبه تاخته است و بیش از این نتوانست قیمت ها را افزایش دهد" بسته اند و منتظر تولیدات وابسته به خارجند تا با اشاره ی آنان دوستی خود را برای چپاول ملت ها از طریق وابسته کردن اقتصاد کشور، افزایش قیمتها و کاهش کیفیت تعمیق ببخشند!

  • bichareh bichareh (21 اردیبهشت 1400 ساعت 16:38)

    مگه خودروسازا از افزایش قیمت سیر میشن.همیشه هم در حال ضرردهی ان(همش مضخرفاته واسه گوش مردم بدبخت)

  • Mehrdad Mehrdad (21 اردیبهشت 1400 ساعت 10:13)

    آقای نجفی هرکی با افزایش قیمت محصولات شما مخالفت کنه مرد محبود مردمه و هرکی تلاش کنه با این اوضاع کاهش نرخ ارز بازم خودرو گران بشه بزرگترین خائن وطن فروش این مملکت هست. این بود پاسخ ما مردم مظلوم

  • مجید مجید (21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:50)

    باتوجه به انحصاری بودن خودرو درایران وعدم واردات خودرو توسط لابی قوی خودروسازان باید دید باقیمت خودوروهای داخلی چه خودروهایی دربازار منطقه می توانیم بخریم بامحروم کردن مردم مستضعف ایران ازخرید خودرو ملی وارزان ویا خارجی مناسب افزایش قیمت کار ضد انقلاب است چون این انقلاب مال مستضعفان است نه شما مولتی میلیارد بترسید از خشم توده ملتها تاکی با افکار مردم بازی می کنید یک جوان خرید یک خودرو برایش آرزو شده اگر راست می گویید قیمت را 20%بالا ببرید ولی بازار ار اشبا کنید نه اینکه به تعهدات خود عمل نکنید خودرو رااحتکار کنید دروغ بگویید کار تحریم ها است باعث بازار سیاه شوید فاصله بازار تا کارخانه را دوبرابر کنید خودرو را به دلالهای واسطه خود قرارد بدهید تا به مبلغ بالاتر بفروشد که همه اینها مصداق کفر است در شهر ما دلالی وجود دارد که از ایران خودرو ماهیان 200خودرو تحویل می گیرد وبا قیمت بالاتر می فروشد ماهیانه 50تا صد کامیون خوردرو از دوشرکت خودروساز به فروش می ساند حتی خودروهای بالایی 2500سی سی وامریکایی