1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی سیتروئن امی؛ خودرویی که رانندگی با آن گواهینامه لازم ندارد! + عکس

معرفی سیتروئن امی؛ خودرویی که رانندگی با آن گواهینامه لازم ندارد! + عکس

22 اردیبهشت 1400
  • 2

 امی(Ami) برندی در مجموعه سیتروئن است که سابقه آن به سال 1961 میلادی باز می گردد. امی در کلاس های متنوعی شامل 4درب ناچ بک سالون، 4 درب فست بک سالون، 5 درب استیت و ون 2 درب تولید شد. اما مهمترین ویژگی آن مربوط به طراحی و ظاهر متفاوتش می شود.

گریل(جلوپنجره) متفات، شکل خاص ستون آخر و همچنین شیب برعکس شیشه عقب؛ چالش های بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد می کرد. این نسل از امی تا سال 1978 روی خط تولید قرار داشت.

امی مدل 1968

1.jpg
سیتروئن از سال 2020 باردیگر تصمیم گرفت تا امی را به چرخه محصولات تولیدی خود بازگرداند. از این رو تلاش شد تا تفاوت های ظاهری که امی دهه 60(میلادی) همراه خود داشت بازهم در دوران جدید تکرار و محصولی خاص با این برند روانه بازار شود.

در چنین شرایطی؛ امی جدید تبدیل به یک خودروی الکتریکی کوچک اما دارای جزئیات حجیم و مقداری هم عجیب شد!

2.jpg

3.jpg

سیتروئن امی از منظر ابعاد فقط 2410 میلیمتر در طول توسعه یافته است. این عدد در عرض به 1390 میلیمتر و در ارتفاع به 1520 میلیمتر می رسد. وزن خالص خودرو نیز بدون باتری برابر با 425 کیلوگرم است. افزوده شدن باتری با توجه به حجم، بین 60 تا 100 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می کند.

به این کلاس بدنه که امی در آن تولید و معرفی شده به اصطلاح Quadricycle می گویند که یک استاندارد تولیدی خودرو در قاره اروپا برای میکروکارهای دارای 4 چرخ است. ساختار هیبریدی درب ها برای باز شدن از سمت مخالف نیز از ویژگی های این محصول است.

4.jpg
در قسمت کف خودرو باتری 5.5 کیلووات ساعت لیتیوم-یون قرار گرفته که برد حرکتی 75 کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد. برای شارژ کامل آن با سوکت خانگی معمولی نیز حدود 3 ساعت زمان نیاز است. سیستم شارژ ساده با سیم جم شونده مخفی داخل بدنه یکی از جذابیت های این مدل محسوب می شود.

بیشینه سرعت در نمونه تک موتوره برابر با 41 کیلومتر برساعت است.

5.jpg

سیتروئن این خودرو را به عنوان وسیله ای در سطح اسکوتر و دوچرخه معرفی کرده و در قراردادهای متنوع امکان اجاره آنرا برای افراد ممکن ساخته است. اما قیمت پایه آن برای فروش نیز حدود 6000 یورو مشخص شده است.

رانندگی با این خودرو برقی نیازمند گواهینامه نخواهد بود و هر فرد بزرگ‌تر از 14 سال در فرانسه (بزرگ‌تر از 16 سال در دیگر کشورهای اروپا) می‌تواند از سیتروئن امی استفاده کند.

طراحی داخل کابین همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید کاملا در سبک مینمیال و البته در نهایت زیبایی انجام شده است. امی برای استفاده محدود در شهرها و همچنین جابجایی های درون شرکتی گزینه جالبی به نظر می رسد.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات

  • صابر انصاری صابر انصاری (25 اردیبهشت 1400 ساعت 19:48)

    کاشکی تو ایران هم وجود داشت مورد استفاده قرار می گرفت خیلی عالی ساختنش

  • محمد محمد (22 اردیبهشت 1400 ساعت 09:00)

    ای کاش در کشورمان اینگونه خودرو ها وجود داشت تا زنان محجبه و خانه دار بتوانند استفاده کنند