1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اخذ مالیات سنگین از دلالان و واسطه گران بازار خودرو ی کشور

اخذ مالیات سنگین از دلالان و واسطه گران بازار خودرو ی کشور

25 اردیبهشت 1400
  • 2

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو با محوریت افزایش کیفی خودروهای تولید داخل و نظارت بر بازار خودرو توسط اعضای کمیسیون صنایع دنبال می شود.

سید جواد حسینی کیا بیان کرد: طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفته است که یکی از موضوعات مورد بررسی افزایش کیفیت خودرو است. اعضای کمیسیون صنایع بر این عقیده هستند که با ستاره دار کردن خودروها می توان بین خودروسازان از لحاظ کیفی رقابت ایجاد کرد. هر خودرویی که بتواند رضایت مشتریان را جلب کند ستاره بیشتری دریافت می کند و در واقع آن ستاره معیار معافیت های مالیاتی و ... قرار بگیرد و از طرف دیگر خودروهایی که ستاره کمتری دریافت کنند خط تولید آنها متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته بعدی در طرح مجلس نظارت بر بازار خودرو است. ابتدا باید نقدینگی از حوزه دلالی خودرو به سمت تولید و اشتغال سوق پیدا کند و باید برای دلالان و واسطه گران بازار خودرو مالیات سنگینی در نظر گرفت زیرا این افراد با دلالی مانع از هدایت نقدینگی به سمت تولید می شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح مجلس با محوریت این دو موضوع در حال کارشناسی است و پس از تصمیمات نهایی در اولین فرصت به صحن علنی مجلس ارجاع داده خواهد شد.

حسینی کیا در پاسخ به این سوال که موضع کمیسیون صنایع در حوزه قیمت گذاری خودرو چیست، گفت: نظر کمیسیون بر عرضه خودرو در بورس کالا است و قیمت گذاری با تعیین حداقل و حداکثر قیمت و عرضه آن فقط از طریق بورس کالا انجام می شود و بدین ترتیب می توان قیمت خودرو را مدیریت و کنترل کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوصی ورود شورای رقابت در تعیین قیمت پایه خودرو در بورس کالا اذعان داشت: با توجه به عدم ثبات بورس در شرایط فعلی چاره ای جز ورود شورای رقابت در تعیین قیمت پایه نیست اما به تدریج با ثبات وضعیت بورس شورای رقابت نقش خود را در قیمت گذاری از دست خواهد داد.



نظرات

  • امیر امیر (28 اردیبهشت 1400 ساعت 03:29)

    سلام و احترام
    به نظرم علاوه بر این کار ؛ خودروهای قاچاق و باقی مانده در پارکینگ های اموال تملیکی هم باید به مزایده گذاشته بشه و در نهایت مبلغ جمع آوری شده در جهت حمایت از صنعتگر حقیقی مصرف بشه؛ بدون واسطه

  • بهنام بهنام (25 اردیبهشت 1400 ساعت 10:44)

    فقط حرف میزنید جان مردم به لبشون رسیده هرطرحی دارید چرااجرانمی کنیدتااین دلالهای بیشرف ازبین برن