1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مونتاژ وانت‌های بی‌کیفیت با تک ستاره همچنان ادامه دارد

مونتاژ وانت‌های بی‌کیفیت با تک ستاره همچنان ادامه دارد

12 خرداد 1400
  • 0

گزارش ارزیابی کیفیت وانت‌های تولید در نخستین ماه از سال جاری نشان می‌دهد که تولید وانت با درجه کیفی چهار ستاره تنها متعلق به گزارش تولیدات اسفند ماه سال گذشته بوده و گزارش کیفیت وانت‌های تولیدی فروردین ماه امسال تنها سه خودرو سه ستاره و دو تک ستاره دیده می‌شود.

وانت ها بطور کلی زیاد در تیررس کارشناسان و متخصصان این صنعت در کشور ما قرار نمی گیرند و کمتر می شود توجهی به کیفیت تولید و یا مونتاژ این خودروها بشود هم از طرف خریدارن و هم از طرف خودروسازان.

براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از وضعیت کیفیت گروه وانت‌های تولیدی داخل در فروردین ماه امسال، مجدد به یک گزارش از بی‌کیفیتی وانت‌های تولیدی رسیده‌ایم. دیگر از وانت چهارستاره کیفی که پس از چند سال برای اولین بار در تولید اسفند ماه سال گذشته دیده می‌شد، در اولین تولیدات وانت امسال خبری نیست و مجدد کیفیت‌ها به سه ستاره و متاسفانه تک ستاره محدود شده است.

 در ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت خودروهای وانت تولیدی در فرودین ماه امسال، تنها وانت‌های در سطح قیمتی ۲ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وانت سایپا ۱۵۱، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین تیپ ۳ توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.

پس این سه مدل وانت، پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها همچنان متعلق به وانت نیسان تک‌سوز آپشنال و دوگانه‌سوز آشپنال تولید گروه خودروسازی زامیاد است که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.

منبع ایسنا


نظرات