1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی هِنگران HRS1، همتای چینی و الکتریکی سوزوکی جیمنی + عکس

معرفی هِنگران HRS1، همتای چینی و الکتریکی سوزوکی جیمنی + عکس

30 خرداد 1400
  • 0

سوزوکی جیمنی همیشه در چین محبوب بوده است خصوصاً در بین زنان میان‌سال؛ اما ازآنجایی‌که جیمنی در چین به‌صورت وارداتی عرضه می‌شود، قیمت نسبتاً بالایی دارد که فروش آن‌را محدود می‌کند و این دقیقاً همان جایی است که خودروسازان خلاق چینی وارد عمل می‌شوند! یکی از این خودروسازان، شرکت نوپایی بنام هِنگران (Hengrun) است که خودرویی بنام HRS1 را معرفی کرده است. این خودرویی کوچک، الکتریکی و شهری است که جالب و زیبا به نظر می‌رسد اما بسیار به نسل دوم سوزوکی جیمنی شباهت دارد.

Hengrun-HRS1-3.jpg
هنگران HRS1 می‌تواند نقش یک جیمنی الکتریکی را در چین بازی کند آن‌هم درحالی‌که با توجه به سرعت بسیار پایین توسعهٔ محصولات الکتریکی توسط سوزوکی، به نظر نمی‌رسد تا یک دههٔ آینده شاهد ساخت جیمنی الکتریکی واقعی باشیم. قبلاً نسل دوم این خودروی ژاپنی توسط چینی‌ها کپی شده بود اما این کار توسط سازندگان خودروهای الکتریکی سرعت پایین انجام گرفته بود درحالی‌که هنگران HRS1 یک خودروی الکتریکی تمام‌عیار است و می‌تواند در بزرگراه‌ها تردد کند.

Hengrun-HRS1-4.jpg
البته هنگران کاملاً از روی جیمنی کپی‌برداری نکرده و جلو و عقب جدیدی برای خودرو طراحی کرده اما بااین‌وجود طراحی کلی HRS1 بسیار شبیه به محصول سوزوکی است. شرکت هنگران اتومبیل در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی را دارد. HRS1 فعلاً اولین و تنها محصول این شرکت محسوب می‌شود اما هنگران در حال ساخت یک کراس‌اوور، یک سدان و یک MPV هم هست.

Hengrun-HRS1-11.jpg
HRS1 دو صندلی در جلو و یک نیمکت کوچک در عقب دارد و بنابراین می‌تواند دو بزرگ‌سال و دو کودک را حمل کند. این ماشین ۳,۵۶۰ میلی‌متر طول، ۱,۶۱۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۰۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۲۵۰ میلی‌متر است. برای مقایسه، فاصلهٔ محوری، عرض و ارتفاع نسل دوم جیمنی دقیقاً با این کپی چینی برابر است اما با ۳,۶۷۵ میلی‌متر طول، کمی کشیده‌تر از آن است. داخل HRS1 اما شباهت چندانی با جیمنی ندارد زیرا هنگران آن‌را به صفحه آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز کرده است. دوربین دید عقب و پورت USB هم از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.

autohomecar__Chtk3WC0fAuAat.jpg

HRS1 به یک موتور الکتریکی با ۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک باطری ۲۸ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. نیروی موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خودرو را به حداکثر سرعت ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۳۰۵ کیلومتر را طی کند و شارژ باطری‌های آن با شارژرهای ۲۲۰ ولتی ۹ ساعت و با شارژرهای سریع ۳۶۰ ولتی تنها ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

Hengrun-HRS1-5.jpg
سؤال بزرگ در مورد این خودرو اما می‌توان قیمت باشد که پاسخ آن کلمهٔ ارزان است! قیمت HRS1 در تیپ پایه از تنها ۴۹,۸۰۰ یوآن معادل ۷,۸۰۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به ۷۹,۸۰۰ یوان معادل ۱۲,۴۸۰ دلار می‌رسد. با توجه به اینکه قوای محرکه در همهٔ تیپ‌های این خودرو یکسان است، اختلاف قیمت بین تیپ‌های پایینی و بالایی آن خیلی زیاد به نظر می‌رسد و به همین دلیل احتمالاً بسیاری از خریداران سراغ نسخهٔ پایه خواهند رفت.

Hengrun-HRS1-6.jpg

منبع پدال


نظرات