این پروژهٔ جدید کانسپت 4&2 هوندا با موتور 4 سیلندر موتو جی پی میباشد. از نظر ما این کانسپت ترکیبی از یک مدل آریل اتم و یک موتورسیکلت موتو جی پی است. نام آن، پروژهٔ هوندا 4&2 و یکی از طرحهای برنده از پروژهٔ "طراحی جهانی" این کمپانی ژاپنی محسوب میشود.
اولین نمایش جهانی آن قرار است هفتهٔ آینده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت انجام شود. پروژهٔ 4&2 در واقع تجربهٔ فوق العاده هوندا در زمینه موتورهای دو چرخ را در یک پلتفرم چهار چرخ ارائه مینماید. این پروژه با داشتن ساختار بدون کابین و طراحی صندلی شناور یک تجربهٔ رانندگی خیره کننده (برخی آن را دیوانه وار مینامند) در اختیار راننده قرار میدهد. هوندا برای این خودرو از موتور RC213V که برای موتور سیکلت های موتو جی پی آن طراحی شده استفاده کرده است.
این خودرو که برای رانندگی در خیابان طراحی شده است، دارای موتور 999 سی سی چهار سیلندر میباشد که حداکثر دور موتور آن 14 هزار دور در دقیقه بوده و نیرویی بیشتر از 212 اسب بخار در 13 هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 118 نیوتن بر متر در 10 هزار و پانصد دور در دقیقه تولید میکند. موتور آن به یک گیربکس شش سرعتهٔ DCT متصل میشود که نیروی موتور را به محور عقب خودرو منتقل مینماید.
قبل از این که بگویید این مقدار نیرو و گشتاور برای چنین موتوری کم میباشد، این نکته را در نظر داشته باشید که بدنهٔ تک سرنشین آن با 3040 میلی متر طول، 1820 میلی متر عرض و 995 میلی متر ارتفاع فقط 405 کیلوگرم وزن دارد.
گفته میشود طراحی بدنه و محل قرار گیری موتور که در وسط خودرو میباشد، از خودروی فرمول یک مدل 1965 هوندا موسوم به RA271 الهام گرفته است.
اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ارائه خواهد شد.