1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سرانجام فراری از اولین خودروی هیبرید با موتور 6 سیلندر رونمایی کرد + قیمت

سرانجام فراری از اولین خودروی هیبرید با موتور 6 سیلندر رونمایی کرد + قیمت

7 تیر 1400
  • 0

همگام با تغییر روند بازار خودرو به سمت ماشین‌های الکتریکی، فراری جدیدترین مدل خود را با قوای محرکه هیبرید به بازار عرضه می‌کند. فراری ۲۹۶ جی‌تی‌بی‌، که هفته گذشته رونمایی شد، دومین مدل کارخانه با موتور الکتریکی و اولین فراری با موتور شش سیلندر است.

بعد از مدت ها حرف و حدیث سرانجام فراری هم اولین سوپراسپرت خود را با موتور هیبریدی رسما معرفی کرد.

27.jpg

برای فراری که موتورهای دوازده‌ و هشت سیلندر بخشی از هویتش را شکل داده، استفاده از موتور شش سیلندر تغییری بزرگ و جنجالی است. خودروساز ایتالیایی در دهه شصت و هفتاد میلادی مدل‌هایی ارزان‌تر را با موتور شش سیلندر تولید کرد، اما آن زمان هم برای حفظ اعتبار نام فراری، این ماشین‌ها با نام "دینو" به بازار عرضه شد.
29.jpg

فراری می‌گوید استفاده از موتور شش سیلندر و موتور الکتریکی در مدل ۲۹۶ نه‌تنها تاثیری منفی بر ماشین نداشته، بلکه باعث شده در بسیاری‌ جنبه‌ها ماشینی بهتر باشد. فراری حتی به طرفداران سنتی خود اطمینان داده که صدای موتور ۲۹۶ به صدای موتورهای هشت و دوازده سیلندرش شبیه است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۲.۹ ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت است. مجموع قوای محرکه ماشین ۸۳۰ اسب بخار است. قیمت پایه ماشین در ایتالیا ۲۶۹ هزار یورو (حدود ۳۲۰ هزار دلار) است. یک مدل قوی‌تر از این ماشین هم با قیمت پایه ۳۰۲ هزار یورو فروخته می‌شود.

28.jpg

قوانین مبارزه با آلودگی هوا فراری و رقیبانش مانند لامبورگینی و مک‌لارن را ناگزیر کرده تا از موتورهای هیبرید در محصولاتشان استفاده کنند.

فراری اعلام کرده که اولین مدل کاملا الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد کرد. این کارخانه قرار است سال آینده اولین مدل شاسی‌بلندش را به بازار عرضه کند که به احتمال زیاد از قوای محرکه هیبریدی مشابه با مدل ۲۹۶ استفاده خواهد کرد.

30.jpg



نظرات