1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سهمیه تاکسی‌ها‌ی اینترنتی چه شد؟ سهمیه بنزین جانبازان واریز شد

سهمیه تاکسی‌ها‌ی اینترنتی چه شد؟ سهمیه بنزین جانبازان واریز شد

14 تیر 1400
  • 0

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: تا این لحظه اطلاعات تاکسی‌ها‌ی اینترنتی از وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نرسیده، ولی سهمیه بنزین جانبازان واریز شده است.

او افزود: سهمیه سوخت ترمیمی از طریق اعتبار در کارت‌های بانکی این افراد اعمال شده و این افراد می‌توانند در جایگاه‌های عرضه سوخت، از طریق کارت‌های بانکی نسبت به خرید سوخت اقدام کنند.

گفتنی است، بامداد جمعه ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد اما واریز سهمیه برای برخی دیگر از رانندگان به صورت اعتباری در نظر گرفته شد.

بر این اساس، افرادی که سوخت آن‌ها به‌صورت اعتباری تخصیص می‌یابد، می‌توانند از اعتبار موجود در کارت بانکی خود برای سهمیه سوخت استفاده کنند و افرادی که سهمیه ثابت لیتراژی دریافت می‌کنند، شامل طرح استفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری نمی‌شوند.

این سهمیه به یک کارت بانکی مشخص واریز نمی‌شود و در واقع این مسئله به‌عنوان یک اعتبار بانکی در نظر گرفته شده و افراد مشمول با توجه به کد ملی خود می‌توانند با هر کارت بانکی متصل به شبکه بانکی، از این اعتبار استفاده کنند.

لازم به ذکر است، تنها خودرو‌هایی که شامل تعدیل در سهمیه بنزین خود هستند، از این طریق اعتبار دریافت می‌کنند. این افراد شامل دارندگان خودرو‌های فعال در آژانس‌های مسافری، دارندگان خودرو‌های تاکسی‌های اینترنتی، جانبازان، آمبولانس‌های آرامستان‌ها و تاکسی‌های بین شهری هستند که بر اساس پیمایش، سهمیه بنزین دریافت می‌کنند و اطلاعات پیمایش آن‌ها توسط وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود.



نظرات