1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کمپانی های خودروساز ریماک و بوگاتی رسماً به هم پیوستند + عکس

کمپانی های خودروساز ریماک و بوگاتی رسماً به هم پیوستند + عکس

18 تیر 1400
  • 0

پس از ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی، پورشه رسماً اعلام کرده که بوگاتی و ریماک به هم پیوسته‌اند. به‌عنوان بخشی از این معامله، دو شرکت در حال تشکیل جوینت ونچر جدیدی هستند که با نام بوگاتی-ریماک شناخته می‌شود. مقر این شرکت در زاگرب در کرواسی بوده و قرار است در سه‌ماههٔ پایانی امسال تأسیس شود. این اتحاد توسط ریماک کنترل خواهد شد زیرا ۵۵ درصد از جوینت ونچر را در اختیار دارد. ۴۵ درصد سهام باقیمانده نیز در اختیار پورشه است که ۲۴ درصد از سهام ریماک را هم در اختیار دارد.


در ابتدا چیز زیادی تغییر نخواهد کرد زیرا بوگاتی به تولید شیرون ادامه می‌دهد و ریماک هم نِوِرا را به بازار عرضه خواهد کرد اما محصولاتی برای بوگاتی که به‌طور مشترک توسعه پیدا می‌کنند برای بلندمدت برنامه‌ریزی شده‌اند. گفته می‌شود در این اتحاد، بوگاتی نقش فرمان‌بردار را خواهد داشت زیرا «مت ریماک» مدیرعامل شرکت مشترک جدید خواهد بود. پورشه نیز قرار است به‌عنوان یک شریک استراتژیک، نقشی اساسی داشته باشد و مدیرعامل این شرکت «اولیور بلوم» عضو هیئت نظارت بوگاتی-ریماک خواهد شد.

Bugatti-Rimac-4.jpg
مت ریماک در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

بوگاتی و ریماک شرکایی عالی برای یکدیگر هستند. ما خود را به‌عنوان یک پیشگام در زمینهٔ تکنولوژی الکتریکی تثبیت کرده‌ایم درحالی‌که بوگاتی بیش از یک قرن تجربه در زمینهٔ تولید خودروهای رده بالا دارد و سنت برجسته‌ای را به همراه می‌آورد که عملاً در تاریخ صنعت خودرو بی‌نظیر است. ما باهم دانش، تکنولوژی و دارایی‌های خود را با هدف ایجاد پروژه‌های بسیار خاص در آینده جمع خواهیم کرد

Bugatti-Rimac-1.jpg
از سوی دیگر، خود ریماک در حال تقسیم به دو شرکت به نام‌های ریماک گروپ و ریماک تکنولوژی است. ریماک گروپ فعالیت بزرگ‌تری دارد اما ریماک تکنولوژی که به‌طور کامل متعلق به ریماک گروپ خواهد بود، روی توسعه، تولید و تأمین سیستم‌های باطری، قوای محرکه و دیگر قطعات الکتریکی تمرکز خواهد داشت. جالب اینجا است که هیوندای ۱۲ درصد سهام خود در ریماک را حفظ خواهد کرد.

منبع پدال


نظرات