1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مصوبه کمیسیون صنایع درباره واردات خودرو در طرح ساماندهی خودرو

مصوبه کمیسیون صنایع درباره واردات خودرو در طرح ساماندهی خودرو

19 تیر 1400
  • 2

واردات مشروط بر صادرات خودروها و قطعات داخلی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی خودرو ‌، گفت: براساس اصلاح کمیسیون، واردات خودرو توسط هر فرد حقیقی و حقوقی مشروط بر صادرات خودروها و قطعات داخلی، قابل انجام است که البته برای نهایی شدن باید به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس برسد.

روح اله ایزدخواه درباره واردات خودرو، گفت: از آنجا که ماده 4 طرح ساماندهی خودرو که در مجلس دهم تصویب شد درباره واردات خودروهای هیبریدی بود و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، کمیسیون صنایع و معادن درصدد رفع آن برآمد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که در طرح تحول صنعت و بازار خودرو که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تدوین شده، ماده‌ای درباره واردات خودرو در نظر گرفته شده، مقرر شد این ماده جایگزین ماده 4 طرح ساماندهی خودرو مربوط به مجلس دهم شود تا ایراد شورای نگهبان رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: براساس ماده‌ی جایگزین شده واردات خودرو توسط هر فرد حقیقی و حقوقی مشروط بر صادرات خودروها و قطعات داخلی، قابل انجام است که البته برای نهایی شدن باید به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در این ماده کلاس‌ها و سطح کیفیت خودروهای وارداتی تعیین شده و براساس این ماده خودروهایی وارد می‌شود که در داخل یا تولید نمی‌شود یا تیراژ تولید آنها کم است.



نظرات

  • Ali Ali (19 تیر 1400 ساعت 16:39)

    شوخیتون گرفته؟
    طرف پریوس وارد کنه بعد کدوم لگن ایرانی رو با این قیمتهای نجومی و غیررقابتی جهانی صادر کنه؟؟

  • محمود محمود (19 تیر 1400 ساعت 11:24)

    مردم رو اسکول کردید آخه زمانی که ما خودمون خودرو و قطعات کم داریم چجوری صادرات کنیم .مردم رو خر فرض کردید خب شما همه دستتون توی یه کاسه هست