1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار شایعات ناامید کننده درباره نسل جدید نیسان GT-R + عکس

انتشار شایعات ناامید کننده درباره نسل جدید نیسان GT-R + عکس

25 تیر 1400
  • 0
  • 1332

شاید جانشین نیسان GT-R که مدت‌های زیادی است منتظر آن هستیم تفاوت زیادی با نسل فعلی R35 نداشته باشد. این را یکی از رسانه‌های ژاپنی می‌گوید.


GT-R R35 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای بازار است. اولین بار در سال ۲۰۰۷ شاهد معرفی گودزیلا بودیم و با اینکه نیسان به‌روزرسانی‌های زیادی را برای آن در نظر گرفته اما گسترده‌ترین تغییر این خودرو در سال ۲۰۱۶ انجام شد. البته ژاپنی‌ها شاید بجای ایجاد تحولی همه‌جانبه در نسل جدید R36 این خودرو به دنبال راه‌حلی تکاملی باشند. حداقل از نظر فنی می‌تواند چنین چیزی رخ دهد.

R36GT-R_and_Z_04.jpg
مجله ژاپنی Best Car می‌گوید پس از معرفی Z جدید که بر اساس نسخه ارتقا یافته از پلتفرم ۳۷۰Z معرفی شده، GT-R جدید هم از بدنه‌ای کاملاً نوین برخوردار خواهد بود و کابین نیز به‌طور مشابه دگرگون خواهد شد تا از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های ایمنی مدرنی برخوردار باشد. به این موارد باید کاکپیت دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی نیسان را نیز اضافه کرد.

R36GT-R_and_Z_06.jpg
اما زیر پوست نسل جدید GT-R شاسی نسل فعلی قرار خواهد گرفت هرچند تغییرات زیادی روی آن رخ خواهد داد و از قطعات و تنظیمات جدید استفاده خواهد شد. این رسانه ژاپنی مدعی شده پیشرانه VR38DETT نسل فعلی گودزیلا بدون استفاده از سیستم هیبریدی ملایم روی نسل جدید نیز نصب خواهد شد اما این خبر در حالی منتشر می‌شود که هر روز خبر از استانداردهای آلایندگی و صدای سخت‌گیرانه‌تر به گوش می‌رسد. انتظار می‌رود این پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی به‌روز شده قدرت نزدیک به ۵۹۲ اسب بخار و گشتاور ۶۵۲ نیوتون متر نیسموی فعلی را تولید کرده و آن را با گیربکسی اتوماتیک به هر چهار چرخ بفرستد.

R36GT-R_and_Z_12.jpg
ما نمی‌دانیم که نیسان چگونه می‌خواهد بدون استفاده از دستیار هیبریدی استانداردهای آلایندگی مدرن را پاس کند. شاید این خودروساز می‌خواهد سبد محصولاتش ترکیبی از نمونه‌های تمام الکتریکی و هیبریدی باشد تا بتواند مجموع آلایندگی کمتری داشته باشد. حتی اگر این‌گونه هم باشد سؤالاتی درباره عرضه یا عدم عرضه GT-R جدید در اروپا وجود خواهد داشت چراکه این قاره سخت‌گیری شدیدی درباره خودروهای درون‌سوز خواهد داشت.

R36GT-R_and_Z_05.jpg
ظاهراً تکنولوژی هیبریدی ملایم برای آینده رزرو شده و پیش از الکتریکی شدن کامل GT-R روی نسخه‌های آتی این هیولا بکار خواهد رفت.


گفته شده GT-R R35 از پاییز سال ۲۰۲۲ بازنشسته شده و نسل جدید اوایل سال ۲۰۲۳ پدیدار خواهد شد هرچند فعلاً خبری رسمی دراین‌باره منتشر نشده است.

 

منبع پدال



نظرات