1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خط و نشان جدید آستون مارتین برای فراری + عکس

خط و نشان جدید آستون مارتین برای فراری + عکس

1 مرداد 1400
  • 0

آستون مارتین از اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود رونمایی کرد. این ماشین که نامش والهالا (Valhalla) است، یک موتور هشت سیلندر و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۹۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

حداکثر سرعت والهالا ۳۴۹ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲.۵ ثانیه اعلام شده است.

Aston_Martin-Valhalla-2022-1280-02.jpg

تولید والهالا با فراز و نشیب زیادی همراه بود. اولین کانسپت از این ماشین در سال ۲۰۱۹ نمایش داده شد. آن زمان آستون مارتین برای طراحی ماشین با آدریان نیویی، طراح تیم فرمول یک ردبول همکاری می‌کرد و قرار بود با سرمایه‌ای که از طریق فروش سهامش در بازار بورس به دست می‌آورد یک موتور شش سیلندر هیبرید برای ماشین طراحی و تولید کند.

Aston_Martin-Valhalla-2022-1280-05.jpg
اما برنامه‌های مالی شرکت آن طور که پیش‌بینی شده بود پیش نرفت. آستون مارتین که در خطر ورشکستگی بود به کنسرسیومی به مدیریت لارنس استرول، میلیاردر کانادایی فروخته شد. در جریان این تحولات گفته شد که پروژه والهالا ممکن است به سرانجام نرسد.

لارنس استرول پس از تثبیت اوضاع مالی کارخانه، توبیاس موئرز، مدیر بخش AMG در مرسدس-بنز را به مدیریت کارخانه منصوب کرد و از او خواست تا استراتژی تازه‌ای برای محصولات آستون مارتین طراحی کند.

از جمله تغییراتی که به ابتکار توبیاس موئرز اجرا شد، لغو پروژه موتور شش سیلندر و استفاده از موتور هشت سیلندر بنز بود. او همچنین والهالا را از یک ماشین مناسب برای پیست به یک سوپرکار خیابانی تبدیل کرد و قیمتش را کاهش داد.

Aston_Martin-Valhalla-2022-1280-04.jpg
ظاهر والهالا هم نسبت به کانسپت دو سال پیش تغییر کرده است. آستون مارتین دیگر نامی از آدریان نیویی نبرده و مارک رایخمن مدیر طراحی آستون مارتین می‌گوید با تغییراتی که در ماشین ایجاد شده ماشین "بالغ‌تر و مصمم‌تر" به نظر می‌رسد.

قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پوند (حدود۸۰۰ تا یک میلیون دلار) فروخته شود. نزدیک‌ترین رقیب این ماشین فراری SF90 است که اولین مدل هیبرید-الکتریکی کارخانه ایتالیایی است. این فراری ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو دارد و قیمت پایه‌اش حدود نیم میلیون دلار است.

Aston_Martin-Valhalla-2022-1280-06.jpg

والهالا دومین ماشین از سه ماشین موتور وسطی است که کارخانه انگلیسی در برنامه تولید دارد. اولین مدل به نام والکاری یک سوپرکار با تولید بسیار محدود است که از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد. تولید والهالا قرار است از سال ۲۰۲۳ آغاز شود. آستون مارتین یک مدل دیگر به نام ونکوییش هم در برنامه تولید دارد که از دو مدل دیگر ارزان‌تر خواهد بود.



نظرات