1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پلیس: ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست

پلیس: ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست

14 مرداد 1400
  • 7

سرهنگ عین‌الله جهانی در واکنش به مصاحبه اخیر رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مبنی بر اینکه درخواست آنها از مجلس برای اصلاح فرآیند نقل و انتقال خودرو و تنظیم سند خودرو تنها در دفاتر رسمی، اظهار کرد: مخاطبان رسانه‌ها سالیان مدیدی است که با قرائت خاص از قانون مواجه می‌شوند که در آن مراجعه به دفاتر اسناد رسمی را اجباری می‌داند، حال سؤال اینجا است اگر مراجعه به دفتر اسناد رسمی برای ثبت معامله خودرو اجباری بود چه دلیلی داشت که اخیراً طرحی توسط کانون سردفتران به کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ارائه و در آن مراجعه به دفاتر اسناد رسمی اجباری شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور افزود: نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی قطعاً از ذکاوت و درایت لازم برای تشخیص اغراض و اهداف ارائه چنین طرح‌هایی برخوردار هستند و علی‌الخصوص در مجلس انقلابی حال حاضر، در بررسی هر طرحی که به مجلس ارائه می‌شود منافع عموم مردم را بر هر چیز دیگری ترجیح خواهند داد.

وی تصریح کرد: در این طرح کارشناسی نشده در حالی ادعای حذف مراکز شماره‌گذاری مطرح می‌شود که ساز و کار جایگزینی برای کشف خودروهای فاقد اصالت، خودروهای سرقتی یا دارای شکایت، کلاهبرداری با تغییر در ارکان خودرو، کشف جرایم امنیتی و اقتصادی خودرو محور مانند تصادفات منجر به جرح و فوت، سرقت، آدم‌ربایی و قاچاق کالا وجود ندارد و قطعاً علاوه بر اینکه موجب ضرر و زیان عموم مردم در هنگام خرید و فروش خودرو خواهد شد طبیعتاً تبعات امنیتی و اجتماعی نیز به دنبال خواهد داشت.

این مقام انتظامی متذکر شد: نظر پلیس مصداق رأی شماره 1863 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است که در آن تصریح شده "قانونگذار در مواد 46 و 47 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1310 موارد ثبت اجباری معاملات را ذکر کرده و سایر موارد از جمله ثبت معاملات راجع به اموال منقول (مانند خودرو) الزامی برای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد".

منبع تسنیم


نظرات

  • سیدجعفرکاظمی سیدجعفرکاظمی (15 مرداد 1400 ساعت 17:59)

    اگردیوان رای داده پس چرااینقدر کش وقوس میدهید مجلس سریعتر تکلیف مردم راروشن کند.

  • محمود اقابابائیان محمود اقابابائیان (14 مرداد 1400 ساعت 12:55)

    باسلام هر هزینه ای که بابت تعویض پلاک .صدورکارت خودرو یا موتور سیکلت .صدور برگ سبز بعنوان سند متوجه نیروی انتظامی وحق مسلم آنها بابت زحمات است .یک خودرو یا موتور سیکلت سند اصلی را ازکارخانه دارد.وبه مالک جدید تحویل می شود

  • محمد سلیمانی محمد سلیمانی (14 مرداد 1400 ساعت 12:51)

    با سلام . شما رو به خدا برای یک بار هم که شده این بحث را به طور کامل تمام کنید . از مجلس انقلابی می خواهیم که جلوی زیاده خواهی کانون سردفتران بایستد و بیش از این نگذارد ، جیب مردم خالی تر بشود . از راهنمایی و رانندگی و پلیس عزیز نیز به خاطر پافشاری و ابرام خود و طرفداری از مردم بسیار تشکر می کنم .

  • عدالت عدالت (14 مرداد 1400 ساعت 10:30)

    سلام و درود بر جناب سرهنگ جهانی، واقعا در این اوضاع اقتصادی خراب آخه چرا باید یه پولی بابت ثبت خودرو به اسناد رسمی بدیم در صورتی که برگ سبز به نام خریدار خودرو در پلیس ثبت و صادر میشود واقعا خیلی ظلم هستش دوباره یه پول اضافی به اسناد داده شود.

  • علی علی (14 مرداد 1400 ساعت 10:26)

    ما مردم چه گرفتاری شدیم توی این دعوا.اگه واقعا به فکر مردم هستین واقعا یک جایی پایان بدین به این دعوا.یا بگین دفتر اسناد رسمی جمع کنه این بساط چاپیدن رو اگه زورتون بهشون نمیرسه ما هم مشکلی نداریم فقط هزینه ثبت سند رو کم کنید.خیلی زیاده الان هزینه ثبت یه سند خودروی پیزوری

  • Saeid Saeid (14 مرداد 1400 ساعت 10:23)

    پراید در طی ۴ سال گذشته ۷۰ الی۸۰ میلیون گرون شده متاسفانه با فرار رو به جلو فقط مردم رو فقط به هزینه های سندش حساس کردن .

  • غلامر ضا براتی غلامر ضا براتی (14 مرداد 1400 ساعت 09:23)

    پلیس: ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست

    دمت گرم پلیس.درود بر شما که حد اقل میخواهید یک قدم برای کاهش هزینه مردم بردا رید وجلو اضافه کرد ن هزینه های زندگی مردم رابگیرید..درود و . درود برشما...........