1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اعلام تعداد خودروها و موتورسیکلت هایی که در تهران تردد دارند

اعلام تعداد خودروها و موتورسیکلت هایی که در تهران تردد دارند

16 مرداد 1400
  • 1

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شهر تهران 12 میلیون نفر جمعیت دارد و هشت میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در آن تردد می کند.

 سردار محمد حسین حمیدی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در 10 تا 15 سال گذشته پلیس اقدامات خیلی خوبی در حوزه ترافیک شهر تهران انجام داده است که چنانچه همین اتفاقات رخ نمی ‌داد شهر سال ‌ها پیش قفل شده بود.

وی با بیان اینکه چنانچه وضع حوادث ترافیکی و حجم ترافیک تهران در گذشته و امروز را مقایسه کنیم نشان می ‌دهد که ایمنی ترافیک بیشتر و حجم ترافیک کمتر شده است. به عبارتی دیگر بر اساس شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت اقدامات ما اثر گذار بوده است، از این رو امیدوارم شورای شهر ششم و مدیریت شهری جدید کمک کند تا همین موضوع با جدیت بیشتری تداوم داشته باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با توجه به آغاز شورای ششم شهر تهران گفت: ما دو خواسته در حوزه مدیریت ترافیک از مدیریت شهری در هر دوره‌ای داریم که باید آن را عملیاتی کنند. اولین موضوع ارتقای ایمنی شبکه معابر است.

سردار حمیدی اضافه کرد: دومین خواسته پلیس راهور این است که مدیریت شهری روان سازی ترافیک با اصلاحات هندسی را محقق کند، نه اینکه این امر با حضور فیزیکی پلیس انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از تقاطع ها و میادین نیاز به اصلاح دارد. برخی از تقاطع ها و زیرگذرها و روگذرها جانمایی شان غلط است که باید اصلاح شود. این‌ها جزو مواردی است که اگر مدیریت شهری انجام دهد منویات پلیس و مردم را عملیاتی کرده است و می ‌توان در کاهش تصادفات شهری و کاهش ترافیک موثر عمل کرد.



نظرات

  • Milad Milad (16 مرداد 1400 ساعت 20:58)

    سلام آقا خیابون خاوران هرروز باید چند نفر تصادف کنن. و شبا بخاطر سرعت گیر ک نگم ماشاالله کوه میمیرن من پیکی ام خیلی وضع اونجا خراب لطفاً رسیدگی کنید. سپاس گذارم از اینک به فکر همه شهروندان هستین????