1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. واقعا چقدر قیمت های خودرو در فضای مجازی صحت دارد؟

واقعا چقدر قیمت های خودرو در فضای مجازی صحت دارد؟

1 شهریور 1400
  • 0

خسروشاهی عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قیمت هایی که در خصوص خودرو اکنون در فضای مجازی اعلام می شود، صحت دارد یا خیر؟ گفت: فعلا هیچ قیمتی اعلام نشده است و قیمت هایی که اعلام می شود ساختکی است.

او با بیان اینکه قیمت ها نسبت به آخرین معاملات در هفته گذشته، تغییری نکرده است، بیان کرد: امروز اولین روز بعد از تعطیلات است و معاملات از امروز آغاز و قیمت ها کشف  می شوند.

عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: این قیمت هایی که اخیرا اعلام می شود، پیشنهاد دلالان است که با بالا رفتن دلار محاسبه  و آن را اعلام می کنند. با اینکه خریداری در بازار وجود ندارد و این قیمت گذاری ها مورد تایید اتحادیه نبوده و بازار اکنون راکد است  و علت رکود هم انتظار خریداران به ثبات نرخ هاست.

خسروشاهی گفت: اکنون دلال و فروشنده قیمت گذاری می کند و نمایشگاه دار با این قیمت ها معامله نمی کند چرا که آن ها تابع مسائلی هستند و خارج از عرف نمی توانند قیمت بدهند و این قیمت ها برای خارج از نمایشگاه داران است.

گفتنی است از هفته گذشته تاکنون قیمت برخی خودروها نوسانات زیادی داشته است و گاهی دیده شده قیمت ها بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به طور مثال در محصولات گروه خودروسازی سایپا پراید به ۱۴۹ میلیون تومان و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده، پراید ۱۳۱ از ۱۳۵ میلیون تومان به ۱۳۷ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

در محصولات گروه خودروسازی ایران خودرو نیز شاهد افزایش قیمت بوده ایم به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ طی ۲ هفته اخیر از ۲۱۰ میلیون تومان به ۲۳۰ میلیون تومان رسیده است.



نظرات