رتبهبندی رسمی EPA برای هیوندای توسان پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ اعلام شد.
این خودروساز کرهای از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، واحد الکتریکی و باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی در توسان پلاگین هیبریدی استفاده کرده است. این قدبلند کرهای قدرت ۲۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری داشته و انتظار میرود در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۴۵ کیلومتری داشته باشد.
هماکنون رتبهبندی EPA نشان میدهد که این خودرو شعاع حرکتی بیشتر یعنی ۵۳ کیلومتری دارد. توسان پلاگین هیبریدی در زمان استفاده از بنزین مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و پیش از خالی شدن باک سوخت و باتری میتواند ۶۷۶ کیلومتر را طی کند.
این ارقام اگرچه احساسبرانگیز هستند اما در کلاس خود بهترین نمیباشند. تویوتا راو ۴ پرایم گل سرسبد شاسی بلندهای پلاگین هیبرید با این ابعاد بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. البته این موضوع جای تعجب زیادی ندارد چراکه راو ۴ پرایم از باتری بزرگتر ۱۸.۱ کیلووات ساعتی استفاده میکند.
هیوندای هنوز جزئیات قیمتگذاری توسان پلاگین هیبریدی را اعلام نکرده اما اتوبلاگ میگوید خریداران این خودرو مشمول مشوقهای ۶۵۸۷ دلاری خواهند بود.
البته خریداران مجبور به انتخاب مدل پلاگین هیبریدی نیستند چراکه توسان ۲۰۲۲ با دو پیشرانه دیگر هم عرضه میشود که یکی از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۸۷ اسبی بوده و پیشرانه دوم هم از نوع هیبریدی شامل نمونه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۷ اسبی و واحد الکتریکی ۵۹ اسب بخاری است. این نسخه از باتری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی استفاده میکند.