1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود عربستان سعودی به دنیای ابرخودروها با خرید بخشی از سهام پاگانی

ورود عربستان سعودی به دنیای ابرخودروها با خرید بخشی از سهام پاگانی

6 شهریور 1400
  • 1

شرکت ایتالیایی پاگانی سرمایه‌گذار جدیدی را پیدا کرده که وعدهٔ تأمین سرمایه برای توسعهٔ تکنولوژی‌های جدید را داده است. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی موسوم به PIF برای کمک به تأمین هزینه‌های گام بعدی توسعهٔ محصولات پاگانی، بخشی از سهام این شرکت ایتالیایی را خریداری کرده است. این در حالی است که به‌تازگی PIF در شرکت لوسید هم سرمایه‌گذاری کرده است.

Pagani-3-.jpg
پاگانی در اوایل دههٔ ۹۰ میلادی زمانی متولد شد که هوراچیو پاگانی به‌عنوان یکی از کارکنان قدیمی لامبورگینی تصمیم گرفت فعالیت مستقلی را آغاز کند. وی این کار را با ایجاد بخش نمونه‌سازی و قطعات فیبر کربنی کامپوزیتی برای لامبورگینی آغاز کرد. علاوه بر این، هوراچیو که در طراحی هم تخصص قابل‌توجهی داشت، در سال ۱۹۹۱ مرکز طراحی مودنا دیزاین را تأسیس کرد؛ اما تمام مدتی که وی به این مشاغل مشاوره‌ای مشغول بود، روی طراحی خودروی شخصی خود هم کار می‌کرد.

Pagani-2-767x511.jpg

این طرح سرانجام به ساخت پاگانی زوندا C12 و تولد یکی از افسانه‌ای‌ترین هایپرکارهای تاریخ انجامید. در فرایند توسعهٔ زوندا، شاسی و آئرودینامیک توسط شرکت دالارا تکمیل شد و پیشرانهٔ V12 از بخش AMG مرسدس بنز گرفته شد تا یکی از فوق‌العاده‌ترین خودروهای تمام دوران خلق شود. سپس پاگانی با گذشت زمان زوندا را اصلاح کرد و بیش از ۳۰ نسخهٔ ویژه و خاص از آن تولید کرد تا خریداران را در صف خرید این هایپرکار چند میلیون دلاری قرار دهد.

Pagani-3-767x511.jpg

پاگانی امروزه با مدل هوآیرا به فعالیت خود ادامه می‌دهد که در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان جانشین زوندا معرفی شد. هرچند این شرکت در ابتدا در جلب نظر وفاداران زوندا به هوآیرا مشکل داشت اما در ادامه این خودرو جایگاه خود را در بازار رقابتی هایپرکارها پیدا کرده و به یکی از خواستنی‌ترین خودروها تبدیل شد. هوراچیو پاگانی قرارداد با PIF را این‌گونه توصیف کرده است:

این یک گام کلیدی در استراتژی رشد بلندمدت ما است که سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی را پیش‌بینی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هایپرکارهای بعدی ما همچنان احساسات منحصربه‌فردی را منتقل خواهند کرد

منبع پدال


نظرات

  • رانا رانا (6 شهریور 1400 ساعت 09:05)

    نسل جدیدعربستان ازبهترین امکانات جهت رفاه و کسب دانش برخورداره،مدارسی جهت آموزش حرفه ای در تمامی زمینه های فنی ومهندسی و هوافضا ورزشی و نانوتکنولوژی،درزمینه زیست شناسی و بافت،در زمینه هوش مصنوعی و ربات ،در زمینه محیط زیست و کشاورزی، دایر کرده اند تا تمام دانش آموزان و دانشجویان از همه امکانات برخورداربوده و بتونند در آینده کشورشون موثرباشند،شرکت‌هایی به سبک ژاپن و همچنین گوگل طراحی وتاسیس کرده اند که کارمندان راحت باشن،۱۵ ساله عربستان همه امکاناتشو به جوون‌ها اختصاص داده،برعکس ایران که نسل سالمندرو پیش روداریم،عربستان همه نقشه هاشو راجع به ایران عملی کردو بدون حضورمستقیم خودش،خیلییی راحت ایران رو به دو قرن قبل پایین کشید