1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصویر جاسوسی از ب ام و V8 پلاگین‌هیبریدی ۷۵۰ اسبی

تصویر جاسوسی از ب ام و V8 پلاگین‌هیبریدی ۷۵۰ اسبی

13 شهریور 1400
  • 0

ب‌ام‌و در حال آماده کردن نسل هشتم سری ۵ همراه با نسخهٔ تمام الکتریکی i5 برای معرفی در اواسط سال ۲۰۲۳ است اما حالا گزارش جدیدی برخی از مشخصات این خودرو را روشن کرده است. این گزارش که توسط اتوکار منتشر شده، نشان می‌دهد که نسل بعدی سری ۵ بشدت الکتریکی‌سازی شده و در نسخه‌های هیبریدی خفیف، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی ارائه خواهد شد که آخری i5 نام خواهد داشت؛ اما دراین‌بین مطمئناً جذاب‌ترین نسخهٔ سری ۵ برای علاقه‌مندان، مدل M5 خواهد بود که اتوکار خبرهای هیجان‌انگیزی در مورد آن دارد.

18.jpg

به گفتهٔ این گزارش، در نسل بعدی M5 همچنان همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی S63 ب‌ام‌و وجود خواهد داشت اما یک موتور الکتریکی با ۲۰۰ اسب بخار هم این پیشرانه را همراهی خواهد کرد تا مجموع خروجی به حدود ۷۵۰ اسب بخار قدرت برسد. گفته می‌شود این قوای محرکه در ابتدا در مدل X8 M معرفی خواهد شد؛ اما جانشین مدل پایین‌تر از M5 یعنی M550i هم از الکتریسیته بهره‌مند خواهد شد. گفته شده در این نسخه احتمالاً پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 کنونی با یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی جایگزین خواهد شد.

17.jpg

به گفتهٔ اتوکار، این پیشرانه می‌توان نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ مدل ۵۴۵e کنونی باشد. این مدل هم‌اکنون به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند اما در نسل بعدی، احتمالاً موتور الکتریکی دیگری هم روی محور عقب نصب خواهد شد تا مجموع خروجی به حدود ۵۰۰ اسب بخار برسد؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد در نسل بعدی سری ۵ پیشرانهٔ هشت سیلندر N63 ب‌ام‌و بازنشسته خواهد شد زیرا این پیشرانه‌ای قدیمی است که برای اولین بار در نسل نخست X6 معرفی شد و ارتقاء آن برای مطابقت با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ بسیار پرهزینه خواهد بود.

19.jpg

در همین حال، اتوکار به‌ احتمال ساخت مدل پرفورمنس تمام الکتریکی i5 M هم اشاره کرده است که می‌تواند به سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۸۰۰ اسب بخار مجهز باشد. چنین قوای محرکهٔ قدرتمندی می‌تواند این خودرو را به رقیب مستقیمی برای پورشه تایکان توربو S، آئودی RS E-Tron GT، تسلا مدل S پلاد و نسخهٔ AMG از مرسدس بنز EQE تبدیل کند.

منبع پدال


نظرات