1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. معرفی کامل مشخصات فنی و امکاناتی وانت پادرا پلاس سایپا + جدول

معرفی کامل مشخصات فنی و امکاناتی وانت پادرا پلاس سایپا + جدول

11 مهر 1400
  • 6

وانت پادرا پلاس جدیدترین محصول شرکت سایپا دیزل می باشد که از آن به عنوان جانشین وانت محبوب نیسان آبی هم نام برده می شود. این وانت امکانات و آپشن های به مراتب بیشتری نسبت به وانت نیسان آبی دارد و فعلا تنها در نسخه بنزینی تولید می شود.

21.jpg

می توان به عنوان تفاوت های اصلی این خودرو با زامیاد به این موارد اشاره کرد:

فرمان هيدروليك - ترمز ABS - آينه هاي جانبي برقي به همراه استاندارد آلايندگي زيست محيطي يورو ۴ . ولی شاید مهمترین نکته در خصوص این وانت مصرف سوخت کمتر و مطابق با استاداردهای 85 گانه ایران می باشد که باعث می شود مشکلی برای شماره گذاری از طرف پلیس نداشته باشد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم در گزارش خود به سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه این خودروساز که در ماه مرداد 1400 برگزار شد، از رفع مشکلات در حوزه تولید خودروهای تجاری در شرکت‌های زامیاد و سایپا دیزل خبر داد و افزود: «تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسان آبی می‌شناسند نیز تا پایان سال متوقف می‌شود و محصول پادرا پلاس با توان فنی و امکانات به‌روز جایگزین آن خواهد شد.» پادرا پلاس زامیاد با حجم داخلی‌سازی به میزان ۷۰ درصد به بازار داخلی عرضه می‌شود و مشکلی برای قطعات و لوازم یدکی این وانت در کشور وجود نخواهد داشت.

در ادامه به معرفی کامل این خودرو خواهیم پرداخت تا آشنایی کاملی با این خودرو برای علاقه مندان به وانت در کشور ایجاد گردد.

مشخصات كلي:

فاصله مركز محور جلو

تا مركز محور عقب

۳۰۳۰

حداقل فاصله از زمين

۲۱۰

طول

۵۲۳۰

عرض

۱۷۰۰

ارتفاع

۱۷۲۵

ابعاد اتاق بار(mm)

طول

۲۳۸۰

عرض

۱۷۳۰

ارتفاع

۶۵۵

عرض محور جلو

۱۴۰۵

عرض محور عقب

۱۴۰۰

وزن خالص

۱۷۱۱

وزن ناخالص

۳۸۰۰

ظرفيت حمل بار

۲۰۸۹

ظرفيت حمل نفرات

۱+۱

ظرفيت باك

۵۵

20.jpg

مشخصات فنی پادرا پلاس:

نوع كلاچ

فشاری، تک صفحه ای خشک با سیستم هیدرولیکی

تعداد دنده

۵+۱ دنده دستي

نوع موتور

انژکتوری- بنزینی

تعداد سيلندر

۴ سیلندر خطی

نسبت تراكم

8:3:1

حجم موتور

۲۳۸۹ سی سی

حداكثر قدرت

۹۵ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۷۵ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه

سيستم سوخت رساني

بنزين با تزريق سوخت به روش نقطه اي

استاندارد آلايندگي

يورو 4

نوع فرمان

هيدروليك

نوع تعليق اكسل جلو

مستقل - جناغی دوبل با ميل پيچشی

نوع تعليق اكسل عقب

صلب با فنر تخت

تعداد و نوع كمك فنر

روغنی (۲+۲)

نسبت تبديل ديفرانسيل

5.571:1

نوع سيستم ترمز

ABS+EBD

ترمز جلو

ديسکی

ترمز عقب

کاسه ای

ترمز دستي

مكانيكي، روي اكسل عقب

نوع و سايز رينگ

۵.۵F

سايز تاير

 ۷.۰۰ R۱۶ عقب ۷.۵۰ R۱۶جلو

نوع تاير

BIAS/Radial

مشخصات باتري

۱۲V-۷۰Ah

مشخصات استارت

۱۲V-۱.۱KW

مشخصات دينام

۱۲V-۶۵A

17.jpg

ايمني و تجهيزات

ایموبیلایزر

تاخوگراف

صندلي راننده با قابليت تنظيم در سه جهت

شيشه بالابر برقي

تنظیم آينه جانبی برقی

سیستم تهويه مطبوع

چراغ مه‌شكن جلو و عقب

جك هيدروليكی

ريموت و قفل مركزی

19.jpg

 



نظرات

  • Aali Aali (13 بهمن 1401 ساعت 09:47)

    من این ماشین دارم ۱ سال حیلی بهتر از نیسان وانت
    هست
    گیربکس عوض کردم بجاش گیربکس نیسان پیکاپ
    انداختم خیلی بهتر شده
    ۱۶۰ تا رو راحت پر میکنه

  • حیدری اصل حیدری اصل (13 فروردین 1401 ساعت 10:45)

    با سلام،
    ۳ سه دلیل مهم برتری نیسان نسبت به پادرا;
    دلیل اول، تنوع تولید نیسان در ۳ سه مدل دیزل گازوئیل، دوگانه کارخانه فابریک، بنزینی اپشنال، درحالی که پادرا پلاس فقط بنزینی تولید می‌شود که اصلا صرفه اقتصادی ندارد، مصرف بنزین ۱۴ لیتربا بار.
    دلیل دوم، ظرفیت سرنشین نیسان ۳ نفر چاق یا ۴ نفر لاغر جا میشه بشینن جلوش مثل کامیون ها اما پادرا مثل وانت پرایده ۱۵۱ هست دونفره، در ضمن وقتی راه طولانی می روید روی صندلی یک تیکه بزرگ نیسان میشه بخوابید ولی پادرا نمیشه.
    دلیل سوم، قطعات بسیار فراوان و ارزان نیسان هست که کاملا مشخصه سپر نیسان استحکام بیشتری نسبت به پادرا داره ،
    برای وانتی که ۳ تن بار میزنه سپر محکم لازمه،
    موتور و گیربکس هردو یورو ۵ هستند استاندارد الایندگی هردو یکسانه
    مشکل محیط زیست و آلایندگی هوا هردو یکسانه.

  • علی جوانرود علی جوانرود (18 آبان 1400 ساعت 18:02)

    خیلی خنده داره!!! همه ماشین ها گرون شدن فقط وانت پادرا ارزون شده خخخخ
    نظر مردم اینه که مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی متوقف میشه
    آخه چطوری نیسان بنزینی ۱۰۰ اسب قدرت ولی پادرا۹۵ اسب؟؟؟
    اینجوری پادرا از نیسان ضعیف تر هست.
    بدنه پلاستیکی هست و نیسان از آهن.

  • امیر علی امیر علی (5 آبان 1400 ساعت 17:51)

    این طور که از مشخصات وانت پادرا پیداست
    ۱-موتور پادرا ۹۵اسب قدرت داره ولی نیسان ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد،
    پس پادرا از لحاظ موتور و قدرت ضعیف تر از نیسان هست.
    ۲-قطعات پلاستیکی گران قیمت چینی که در بازار ایران نایاب هست
    توی نظرافراد این وانت پادرا مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی متوقف میشه
    دلیلش هم که مردم اعتماد به نیسان آهنی دارن تا پادرا پلاس تیکی.
    اوضاع بازار پادرا هم خرابه ولی نیسان همچنان پرفروش تر.

  • محمد تقی محمد تقی (13 مهر 1400 ساعت 11:14)

    من شهریور ثبت نام کردم،میدونستم گران میکنن ثبت نام نمی‌کردم الان پشیمونم.نسبت به ماشینای روز دنیا حرفی برای گفتن نداره با قیمت زورچپونی میفروشن. اگه واردات آزاد بشه مفت گرونه با این قیمت ی دوکابین لوکس میشه گرفت

    یوسف یوسف (7 آبان 1400 ساعت 18:53)

    همه دارن میگویند که وانت پادرا مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی متوقف میشه
    دلیلش
    موتور وانت پادرا ۹۵ اسب بخار قدرت دارد ولی نیسان۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد
    اعتماد زیاد مردم به نیسان و بدنه آهنی نیسان نسبت به پادرا پلاس تیکی،
    در کل نیسان هم دیزل داره هم دوگانه‌سوز کارخانه ولی پادرا بنزینی با قدرت کمتر از نیسان
    یه نفر می گفت پادرا برای نمایشگاه دلال ها خوبه که مردم ساده رو با قیافش فریب بدن اصلا بدرد کار نمی خوره....