1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فورد به خاطر احتمال جدا شدن سقف شیشه‌ای موستانگ مک ای فراخوان داد + عکس

فورد به خاطر احتمال جدا شدن سقف شیشه‌ای موستانگ مک ای فراخوان داد + عکس

فورد به دلیل خطر جدا شدن سقف شیشه‌ای موستانگ مک ای فراخوان داد
12 مهر 1400
  • 0

فورد موستانگ مک ای اولین خودروی الکتریکی اختصاصی این خودروساز بوده و تاکنون موفقیت بالایی را تجربه کرده است. موستانگ مک ای نه‌تنها چندین رکورد جهانی را بر جای گذاشته بلکه لیست انتظار طولانی‌ای نیز برای رسیدن به این خودرو وجود دارد. حالا که تحویل موستانگ مک ای به خریداران در جریان است قطعاً فورد به دنبال جلب رضایت مشتریان بوده و تنها چیزی که نمی‌خواهد مشکلات مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان این کراس اوور الکتریکی می‌باشد.

اما متأسفانه دقیقاً همین اتفاق رخ داده و فورد مجبور به فراخوان موستانگ مک ای در کانادا به خاطر احتمال جدا شدن سقف شیشه‌ای و شیشه جلو شده است. این موضوع خیلی عجیب می باشد که خودرویی در این سطح این خطر را برای سرنشینان و حتی خودروهای مجاور به وجود بیاورد. البته این موضوع هنوز در حد احتمال می باشد ولی حتی اختمال وقوع آن نیز عجیب می باشد.

ford-mustang-mach-e-debuts-in-europe-1-76.jpg
فورد می‌گوید:

    در برخی خودروهای مشخص پانل شیشه‌ای سانروف پانورامیک شاید به‌صورت صحیح و کامل نصب نشده باشد. در طول زمان احتمال از دست رفتن شیشه و جدا شدن آن از خودرو وجود دارد.

ford-mustang-mach-e-debuts-in-europe-1-767x4.jpg
فراخوان یاد شده شامل ۱۸۱۲ دستگاه موستانگ مک ای ۲۰۲۱ بازار کانادا می‌باشد. ۳۱۷۸ دستگاه دیگر از این خودروها نیز به خاطر احتمال جدا شدن شیشه جلو می‌بایست به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. فورد در ادامه آورده است:

    در برخی مدل‌ها شاید شیشه جلو به‌طور کامل نصب نشده باشد و به همین خاطر احتمال جدا شدن آن از خودرو در زمان وقوع تصادف وجود دارد.

Ford-Mustang_Mach-E-2021-1024-38-767x575.jpg
به نظر می‌رسد این فراخوان فعلاً محدود به بازار کانادا بوده هرچند تمامی خودروهای یاد شده در مکزیک تولید شده‌اند اما ظاهراً این مشکل فقط مختص خودروهایی است که برای بازار کانادا در نظر گرفته شده بودند.

فراخوان خودروهای جدید مشکل عجیبی نیست و تاکنون چندین و چند بار اتفاق افتاده است اما خب مشکل موستانگ مک ای واقعاً عجیب و شرم‌آور است. 

Ford-Recalls-Mach-E-767x511.jpg
سال پیش بود که فورد به تسلا به خاطر مشکلات کیفیتی محصولاتش طعنه زد و به‌ویژه به مشکل جدا شدن سقف شیشه‌ای تسلا مدل Y در اتوبان اشاره کرد. مدیر توسعه محصولات الکتریکی فورد و لینکلن در آن زمان گفته بود:

    درب‌ها به‌طور کامل نصب شده‌اند، پلاستیک‌ها و سایر متریال از نظر رنگ هماهنگ هستند، سپرها جدا نمی‌شوند و سقف هم‌ زمانی که خودرو را می‌شویید جدا نمی‌شود. دستگیره درب‌ها نیز در هوای سرد همچنان کار می‌کنند.

منبع پدال


نظرات