1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی جیلی از کراس‌اوور ارزان‌قیمت الکتریکی جئومتری EX3 +عکس

رونمایی جیلی از کراس‌اوور ارزان‌قیمت الکتریکی جئومتری EX3 +عکس

معرفی کراس‌اوور ارزان‌قیمت الکتریکیجلی؛ جئومتری EX3 +عکس
13 مهر 1400
  • 1

زیر برند جئومتری که توسط جیلی چین در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده، از مدل کاملاً جدید EX3 رونمایی کرد. یک بچه SUV تمام الکتریکی که با قیمت اولیه بسیار جذاب ۹۲۰۰ دلار در دسترس خواهد بود و آن را به مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی برقی ۵ نفره بازار تبدیل می‌کند.

Geometry-EX3-3-767x492.jpg

مالک گروه خودروسازی جیلی، گروه هولدینگ جیلی است. این هولدینگ در سال 2010، شرکت ولوو کارز سوئد را از فورد خریداری کرد، همچنین در سال 2013 شرکت تاکسی بریتانیا را به مالکیت خود دراورد.در سال 2017، مالکیت لوتوس نیز به کنترل جیلی درامد. دیگر دارایی هولدینگ جیلی نیز، مالکیت 9.7 درصدی آن بر شرکت دایملر،بنز است.

Geometry-EX3-2-767x485.jpg
هولدینگ جیلی اکنون خودروهای سواری خود را با برندهای جیلی، لوتوس، لینک اندکو، پروتون و ولوو عرضه میکند، همچنین خودروهای تجاری آن نیز با برندهای London EV و یوان‌چنگ به فروش می‌رسند.

جئومتری EX3 خودرویی با طراحی شیک است. چراغ‌های جلوی آن یادآور پژو ۳۰۸ بوده و جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی دارد که بیشتر آن‌ها بسته هستند. تزئیناتی به رنگ سبز در بالای جلوپنجره و روف‌بار سقف به چشم می‌خورند. طول این خودرو ۴ متر، عرض آن ۱.۷۶ متر و ارتفاعش ۱.۵۷ متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲.۴۸ متر است. بنابراین با کراس‌اووری کامپکت طرفیم.

Geometry-EX3-8-767x439.jpg
باوجود ابعاد جمع و جور، به نظر نمی‌رسد EX3 از نظر فضا کمبودی داشته باشد. جئومتری این خودرو را دارای کابینی جادار که فضای کافی و راحت برای پنج سرنشین دارد، معرفی کرده و در مجموع ۲۶ محفظه نیز برای قرار دادن اشیای مختلف در آن پیش‌بینی شده‌اند. فضای بار نیز ۵۰۰ لیتر بوده که با تا کردن صندلی‌های عقب به ۱۰۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.

Geometry-EX3-7.jpg
داشبورد برای یک خودروی ارزان‌قیمت، نسبتاً مدرن به نظر می‌رسد. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی  دیجیتال برای راننده و یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی درنظر گرفته شده‌اند. روکش‌های مشکی و آبی رنگ با تزئینات فلورسنت و مواد جیر مانند ترکیب شده‌اند تا فضایی دل‌نشین و شاد ایجاد کنند.

Geometry-EX3-4.jpg
EX3 مجهز به یک موتور الکتریکی ۹۵ اسبی و ۱۸۰ نیوتن متری است. این قدرت و گشتاور با خودروهای هم‌کلاس بنزینی برابری می‌کند. باتری ۳۷.۲۳ کیلووات ساعتی که با خنک‌کننده مایع عمل می‌کند می‌تواند در استاندارد NDEC چین، بردی ۳۲۲ کیلومتری را فراهم سازد. بعلاوه اینکه می‌توان با کمک شارژرهای پرسرعت DC در کمتر از ۳۰ دقیقه باتری‌ها را از حالت خالی تا ۸۰ درصد شارژ کرد که با این میزان شارژ هم می‌توان ۲۵۰ کیلومتر مسافت را طی کرد.

Geometry-EX3-6.jpg
جئومتری EX3 در ابتدا در چین و از طریق نمایندگی‌ها در ۲۰ شهر در دسترس خواهد بود اما هدف این است که در آینده به سایر بازارها نیز صادر شود.

منبع پدال


نظرات

  • علی علی (13 مهر 1400 ساعت 11:46)

    کاش برای واردات این مدل خودروهای برقی ارزان قیمت رو هم مد نظر قرار بدن.
    اونم از برند خوشنام جیلی.
    واقعا شرف داره به این آت و آشغالهای ایرانی که فقط با عوض کردن ظاهر خودروها و عدم تغییر اساسی در نیروی محرکه خودرو مدام چند ده میلیون به قیمت‌ها اضافه کرده و با دپو کردن همین خودروها بازار رو به گرو گرفتن.