1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سریع‌ترین خودروی تاریخ هند رسما معرفی شد + عکس

سریع‌ترین خودروی تاریخ هند رسما معرفی شد + عکس

7 آبان 1400
  • 0

خودروسازان هندی سعی دارند با برداشتن قدم های جدیدی در این صنعت وارد دنیای سوپر اسپرت ها بشوند. 

هندی ها با صرف هزینه های بسیار زیادی در صنعت خودرو تصمیم دارند جدا از تولید خودروهای ارزان و باصرفه اقتصادی ، تولید ابر خودروها را نیز تجربه کنند. درست است که شاید در ابتدا خودروهای معرفی شده به عنوان سریع ترین های هندی ، دارای اشکالات و نواقصی باشند به خصوص در طراحی بیرونی و نمای خارجی ولی با ادامه این مسیر و کسب تجربیات بیشتر قطعا می توانند به موفقیت های بزرگی برسند.

بزرگترین حسن خودروسازان هندی داشتن بازار هدف بزرگ و در دسترس است که می توانند در سایه تولید سوپراسپرت هایی با قیمت مناسب به آمارهای فروش فوق العاده ای برسند.

indian super car.jpg
شاید صنعت خودروی هند با محصولاتی همچون فورس موتورز ترکس کروزر که شاسی‌بلندی ۱۳ نفره و کاربردی است شناخته شود اما این کشور یک سوپرکار بسیار پیشرفته را نیز معرفی کرده است. این خودرو توسط شرکت وزیرانی اتوموتیو تولید شده و Ekonk نام دارد. همان‌گونه که قبلاً نیز گفته بودیم این شرکت یک سوپرکار توربین الکتریکی با نام شول را نیز در فستیوال گوودوود به نمایش گذاشته بود.

Ekonk خودرویی الکتریکی است که از جریان هوا برای خنک کردن باتری‌ها استفاده می‌کند و این در حالی است که اکثر محصولات الکتریکی مدرن از مایع برای خنک کاری استفاده می‌کنند. این تکنولوژی به اصطلاح DiCo بر پایه تقارن زیستی شکل گرفته و برخی جانوران از این ویژگی برای تنظیم دمای بدن خود استفاده می‌کند. به لطف استفاده از این تکنولوژی و بدون نیاز به سیستم خنک کاری مایع پیچیده و از طرفی تولید بدنه با فیبر کربن، وزیرانی توانسته وزن خودرو را فقط به ۷۳۸ کیلوگرم برساند.

indian super car 3.jpg
این خودروساز می‌گوید Ekonk حداکثر قدرت ۷۲۲ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵۴ ثانیه‌ای دارد. وزیرانی از سوپرکار خود به عنوان سبک‌ترین خودروی الکتریکی دنیا و سریع‌ترین خودروی تاریخ هند نام برده است. همچنین این شرکت مدعی است خودروی یاد شده یکی از پایین‌ترین ضریب درگ های خودروهای این کلاس را دارد.


چانکی وزیرانی کارمند اسبق رولزرویس و جگوار لندروور و مؤسس وزیرانی می‌گوید:

    Ekonk برای ما یک آغاز قابل‌توجه بوده و برای اولین بار طراحی و خلاقیت با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. این اولین خودروی ماست که زنده است. Ekonk در هند نشان دهنده آغاز نور و روشنایی است

فعلاً این سوپرکار در حالت پیش‌تولیدی قرار داشته و تست‌های خود را در پیست ناتراکس نزدیک ایندور پشت سر گذاشته است. هنوز مشخص نیست که Ekonk وارد خط تولید خواهد شد یا خیر اما احتمالاً از تکنولوژی‌های آن در محصولات آتی وزیرانی استفاده خواهد شد.

 

منبع پدال


نظرات