1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش قیمت ها با موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده

کاهش قیمت ها با موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده

10 آبان 1400
  • 1

وزارت صنعت و مجلس هنوز در طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو که توسط نمایندگان در مجلس تصویب شده ولی هنوز نهایی نشده است به توافق نرسیده است. هم مجلس و هم وزارت صمت امیدوار هستند با ارایه راهکارهایی بتوانند صنعت خودرو و به خصوص دو خودروساز بزرگ کشور را منجلاب ورشکستگی نجات دهند. افزایش تولید و عرضه خودرو به بازار تنها راهکار موثر بر وضعیت حاکم برصنعت خودرو و بازار خودرو میباشد و راه حلی منطقی در کنترل قیمت خودرو در بازار می باشد.

به گزارش car.ir به نقل از خانه ملت، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست با کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: ساماندهی صنعت خودرو به دلیل اینکه کیفیت، قیمت و تحویل به موقع خودرو برای مردم بسیار مهم بوده و از طرفی این صنعت به دلیل اشتغال‌زایی از اهمیت بسیاری برخوردار است. از سوی دیگر صنعت خودرو در حال حاضر دچار مشکلات بسیار حادی بوده و اگر رها شود عوارض ناگواری به همراه خواهد داشت.

وی همچنان تصریح کرد: در جلسه امروز با کمیسیون اصل نود، 9 پروژه تعریف کردیم که در حال اجرا است. یکی از این پروژه های در خصوص اصلاح ساختار تعاملی قطعه سازان و خودروسازان است چراکه در این حوزه ضعف های زیادی داریم. در محلی به خودروساز ظلم شده و در جای دیگر به قطعه ساز و بیش از اینکه به افراد مرتبط باشد، به نوع روابط و ساز و کار میان آنها ربط دارد.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های دیگر اصلاح ساختار مالی ایران خودرو و سایپا است، اظهار کرد: ایران خودرو شرکت ساختمانی داشته که هیچ ارتباطی با صنعت خودرو سازی ندارد، همچنین این خودروسازان دارایی هایی دارند که الزامی برای حفظ و نگهداری انها وجود ندارد، از این رو شرکت‌های مذکور را باید به لحاظ ساختار مالی اصلاح کنیم بسیار موثر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه افزایش تولید خودرو را از امسال شاهد خواهیم بود تصریح کرد: بنده برنامه هفتگی افزایش تولید از ایران خودرو و ساپیا گرفتم. اگر از شرکت‌های ایران خودرو و ساپیا نام می‌‎برم بدین علت است که با وجود بیش از 10 شرکت خودروسازی، بیش از 90 درصد تولیدات خودرو و بازار را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: برای آنکه مطمئن شویم کار به دستی انجام می‌شود، صبر نمی‌کنیم تا در انتهای سال تا ببینیم چه تعداد خودرو تولید می‌شود، لذا این موضوع را به صورت هفتگی کنترل می‌کنیم. از این رو موج جدید افرایش تولیدات خودرو را از دو هفته آینده شاهد خواهیم بود. این امر یک شبه نبوده و برای این موضوع حدود دو ماه وقت گذاشتیم و خوشبختانه زیرساخت ها افزایش تولید را فراهم کرده و مقررات آن آماده شده است، جلسات زیادی را همکاران بنده با خودرو سازان در این خصوص برگزار کردند. برنامه‌های طراحی شده خوب پیش رفته و امیدواریم قول هایی که دادیم مبنی بر افزایش تولید خودرو در امسال و سال آینده محقق شود.



نظرات

  • حسین حسین (10 آبان 1400 ساعت 14:03)

    افزایش تولید=بی کیفیت ترشدن وسرهم بندی کردن قطعات خودرو---اگرهمزمان کیفیت مترقی نشود وخدمات وامکانات خودروبیشترنشود افزایش تولید به چه دردمیخورد به جز پرترکردن جیب مدیران وذی نفوذان این دوشرکت والبته لابیهای آنهادرارکان مختلف ...