1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. محکوم شدن خودروساز ایرانی‌تبار توسط فراری

محکوم شدن خودروساز ایرانی‌تبار توسط فراری

12 آبان 1400
  • 2

یکی از افتخارات ما ایرانی ها در حوزه صنعت خودرو، گروه خودروسازی منصوری است که متخصص در تولید و تیونینگ محصولات لوکس و پرقدرت سایر خودروسازان مطرح بین المللی می باشد. مالک این کمپانی یک ایرانی تبار اصیل است که همیشه نسبت به ایرانی بودن خود افتخار می کند.

 منصوری محصولات بسیار خاص و زیبایی را تولید می کند که بسیار مورد توجه مردم کشورمان نیز می باشد و همواره تعقیب کننده آخرین اخبار از تولیدات این شرکت هستند. جدیدترین محصول این شرکت که اخیرا هم مطالب گذشته به آن پرداختیم  «خودروی منصوری G63؛ رونوشت 850 اسب بخاری از شاسی بلند اشرافی مرسدس بنز» بود که با کلیک بر روی آن می توانید مشاهده نمایید.

منصوری، سازنده خودروهای سفارشی در آلمان با شکایت فراری در دادگاه محکوم شد. خودروساز ایتالیایی، منصوری را متهم کرده بود که قطعاتی به مدل ۲۵۰ هزار دلاری 488 GTB اضافه کرده که آن را به یک مدل دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری فراری شبیه کرده است.

98.jpg

این شرکت ابتدا از منصوری در دادگاهی در آلمان شکایت کرده بود. فراری ادعا کرد که سپر جلو و بخش مثلثی که به کاپوت مدل 488 منصوری اضافه شده باعث شده تا این ماشین به مدل FXX K کارخانه شبیه شود و به همین دلیل منصوری از طرح‌هایی استفاده کرده که برای آنها اجازه نگرفته است.

دادگاه آلمان برای تصمیم‌گیری از دادگاه عدالت اتحادیه اروپا مشورت خواست و این دادگاه اعلام کرده که حق با فراری است و این کارخانه حقوق معنوی این طرح‌ها را در اختیار دارد.

شرکت منصوری را یک مهاجر ایرانی‌تبار به نام کوروش منصوری در سال ۱۹۸۹ میلادی تاسیس کرد. این شرکت محصولات خودروسازان لوکس را با تقویت موتور و تغییر در طراحی برای مشتریان ویژه سفارشی‌تر می‌کند.



نظرات

  • امین امین (12 آبان 1400 ساعت 22:48)

    غلط کرده با باباش چون پول زیاد دارن دادگاه خریدن.

  • بهزاد بهزاد (12 آبان 1400 ساعت 14:55)

    این ایرونیا فک میکنن کشورای دیگه کشور بی صاحب خودشون ایرانه که هر غلطی بخوان بکنن. ایران فورغون کم بود که موتور پژو میزاشت رو پیکان ،موتور پیکان رو پژو . تا آخر.... یا اینکه تو ایران خرابشده هر کی هر جور میخواد ماشینشو بزک میکنه و اسمشو میزاره تیونینگ. آخه منصوری چه گلی به سر این ماشینای تاپ زده؟ بیشتر ریده تو قیافشون و از لحاظ فنی هم کاری نمیتونه بکنه. هر ماشینی استاندارد کارخونه یه چیز دیگست. از ماشینای اکونومی تا سوپر اسپرت. البته کسی که پول ماشین سوپر اسپرت میده کلا مغز نداره فقط پول بادآورده و دزدی داره. دانشمندان سازمان ناسا هم سالی ۱۲۰،۰۰۰ $ حقوق میگیرن. این پولا فقط مال دزدان که اسم خودشونو تاجر و بیزنس من میدونن. البته تاجرن ولی تاجر خون و جون مردم. به نظر من پول مثل انرژی مقدارش در جهان مشخصه و تغیییر نمیکنه. اگه یک نفر پولدار بشه به همون نسبت پول، افراد دیگه فقیر میشن. یعنی از جیب یه سری باید کم بشه تا به جیب یه نفر اضافه بشه.