1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. به زودی پیکاپ آمیکو آسنا با گیربکس اتوماتیک وارد بازار می شود

به زودی پیکاپ آمیکو آسنا با گیربکس اتوماتیک وارد بازار می شود

17 آبان 1400
  • 0

آمیکو آسنا پیکاپ با کیفیتی که در نسخه دنده ای چند سالی است در حال تولید می باشد. در قوای فنی این وانت پیکاپ ساخت کمپانی میتسوبیشی بهره می برد. آسنا توانایی حمل بار تا 3200 کیلوگرم را دارد. آمیکو 224M (نسخه دو کابین) و آمیکو 122M(نسخه تک کابین) نام دارند. حجم موتور این خودرو حدود 2400 سی سی است با مصرف بنزین 10.7 در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی. قدرت موتور این پیکاپ هم 143 اسب بخار می باشد که قرار است در نسخه اتوماتیک مشخصات فنی و امکاناتی این خودرو تغییراتی داشته باشد و به روز شود.

مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) از عرضه پیکاپ دوکابین با گیربکس اتوماتیک در آینده نزدیک خبر داد.

شهرام فداکار در نشست خبری این شرکت با موضوع معرفی محصول جدید (آسنا اتوماتیک) با بیان اینکه پلتفرم این خودرو همان آسنا دنده‌ای است که ویژگی‌های آن ارتقا یافته و تریم داخلی کاملا تغییر پیدا کرده است، اظهار کرد: آسنا اتوماتیک اولین پیکاپ دوکابین است که با ویژگی های خاص و گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد. این محصول مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی ۲.۴ لیتری‌ توربو با توان ۲۱۸ و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر است.

مدیرعامل‌ آمیکو نقطه قوت آسنا اتوماتیک را گیربکس اتوماتیک پانچ فرانسوی دانست و گفت: این گیربکس روی محصولاتی همچون خودروهای جنرال موتورز و BMW هم استفاده شده است. 

وی اعلام کرد: در حال حاضر فروش و عرضه ۵۰۰ دستگاه برنامه‌ریزی شده که بخشی از آن تا پایان امسال و باقی آن در سال آینده  عرضه می‌شود. 

فداکار یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول را راحتی سواری آن در مقایسه با هایلوکس دانست و گفت: دوکابین بودن آسنا اتوماتیک و راحتی کابین پشت، علاوه بر قابلیت های آفرود، امکان مصرف برای خانوارها در جاده‌های شهری را هم فراهم می‌کند. 

مدیرعامل آمیکو در رابطه با خدمات پس از فروش این خودرو گفت: خدمات پس از فروش آسنا اتوماتیک به سبب گیربکس اتوماتیک آن بسیار ویژه خواهد بود. از جمله برنامه‌ریزی های ما در دوران گارانتی آسنا اتوماتیک، تعویض گیربکس به جای تعمیر است. تمامی قطعات مهم این خودرو شامل موتور، گیربکس، توربو شارژ و نظایر آن موجود است و مشتریان دغدغه ای در ارتباط با این موضوع نخواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصول بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد اما به گفته مدیرعامل آمیکو، تا پایان هفته جاری، بررسی‌های لازم برای قیمت این محصول انجام و پس از آن قیمت اعلام خواهد شد.

منبع ایسنا


نظرات