1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. نحوه صحیح چک کردن روغن موتور در خودرو + تصویر

نحوه صحیح چک کردن روغن موتور در خودرو + تصویر

9 آذر 1400
  • 0

سرویس‌های دوره‌ای در خودرو یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت و نگهداری صحیح از خودرو است که باعث طولانی شدن عمر مفید خودرو و پایین آمدن استهلاک و خرابی‌های بعدی می شود. مالکانی که توجه لازم به این بخش را نداشته باشند بهای آن را با پرداخت هزینه‌های زیاد در تعمیرگاه و صرف زمان طولانی پرداخت خواهند کرد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سرویس دوره‌ای مربوط به چک کردن روغن موتور است. روغن موتورهای مختلف دارای کیفیت و خصوصیات متفاوتی می‌باشند. بعضی از آنها غلظت بیشتری دارند و برخی برای فصول مختلف در سال مناسب‌تر هستند. ولی هر در صورت پیمایش کیلومتر در خودرو مؤثرترین فاکتور در مورد روغن موتور و زمان تعویض آن است.

روغن موتور خودرو لازم است در هر 1000 کیلومتر بررسی شود به ویژه قبل از هر سفر طولانی این کار باید حتماً جزو برنامه سفر قرار گیرد و توجه به سطح بهینه روغن موجب کاهش ورود آلاینده‌های مضر به جو ،کاهش ساییدگی زودرس قطعات موتور، افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از شکل‌گیری رسوبات و کاهش زنگ‌زدگی می شود.

باید بخاطر داشت که انتخاب روغن صحیح در عملکرد و عمر موتور خودروی شما بسیار مهم است. رنگ روغن موتور یعنی کدر بودن و یا شفاف بودن هم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

میزان مصرف روغن به نوع خودرو، نحوه رانندگی، وضعیت مکانیکی موتور و وضعیت آب و هوا بستگی دارد. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، میزان کاهش روغن بین دو تعویض روغن نباید بیشتر از ۱ لیتر باشد. 

برای آگاهی از وضعیت روغن موتور خودروی خود، به صورت تصویری مراحل مختلف آن را توضیح داده‌ایم که می‌توانید مشاهده نمایید.

2021-11-27_23-31-28.jpg

منبع car.ir


نظرات