1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آماده شدن ابرخودرو الکتریکی آرش AFX برای رقابت با ریماک نورا + عکس

آماده شدن ابرخودرو الکتریکی آرش AFX برای رقابت با ریماک نورا + عکس

26 آذر 1400
  • 0

دنیای سوپر اسپوت ها هر روز در حال پیشرفت می باشد و الان دیگر رسیدن به سرعت های بالای 400 کیلومتر و شتاب اولیه زیر 2/5 ثانیه امری عادی تلقی می شود. یکی از پرقدرت ترین خودروهایی که اخیرا معرفی شد و در تست های شتاب و سرعت مرزها را جابجا کرد ابر خودری ریماک است با حدود 2 هزار اسب بخار قدرت و حدود 2.4 هزار نیوتن-متر گشتاور که در اشل خودش بی رقیب می باشد. یکی از خودروسازانی که اقدام به طراحی و تولید یک رقیب جدید و قدرتمند برای ابر خودروی ریماک کرده است گروه خودروسازی آرش فربد است.

خودروسازی آرش با مدیریت آرش فربد، سال ۱۹۹۹ در انگلیس شروع به کار کرد. این مجموعه تاکنون، تعدادی سوپراسپرت سبک‌وزن AF8 و AF10 را تولید کرده است. این خودروها با ساختار موتور میانی، همراه پیشرانه‌ی ۷ لیتر شورولت به تعداد محدود عرضه شدند.

Arash-AFX-4.jpg

هنوز اطلاعات دقیقی از ابرخودرو الکتریکی آرش AFX منتشر نشده است. تصاویر موجود از این مدل، ظاهری شبیه به هنسی ونوم F5 را تداعی می‌کند. در جلو، چراغ‌های چهار گوش با شکافی بزرگ در وسط بدنه وجود دارد. انتهای سقف هم، بال عمودی شبیه به نمونه‌ی طراحی شده برای مرسدس AMG وان نصب شده است.

Arash-AFX-6-e1639444631175.jpg
محصول آینده‌ی آرش، از نظر آیرودینامیک، بسیار پیشرفته و ایده‌آل به نظر می‌رسد. خمیدگی روی چرخ‌ها و گلگیرها با ظرافت ساخته شده و شکاف‌های هدایت هوا در طرفین بدنه، نصب شده است. مشابه چنین ترفندهایی در ابرخودرو استون مارتین والکری و پروشه ۹۱۸ وجود دارد.

یک تصویر گرافیکی از فضای داخلی آرش AFX منتشر شده است. بر این اساس، سرنشینان در کابین خودرو حالت خوابیده خواهند داشت. داشبورد یک‌تکه با حالتی شبیه به نمونه‌ی دیده شده در لامبورگینی سستو المنتو (Sesto Elemento)، برای آرش AFX پیش‌بینی شده است. این خودرو فاقد آینه بغل‌های سنتی خواهد بود و از سیستم نمایشگر و دوربین جانبی استفاده خواهد کرد.

Arash-AFX-2.jpg
حدود ۶ سال پیش، آرش AF10 با پیشرانه‌ی هیبرید هم معرفی شد اما هرگز به تولید نهایی نرسید. این ابرخودرو قرار بود با ترکیب موتور سوپرشارژ ۶/۲ لیتری V8 و چهار موتور برقی، ۲۰۸۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.

منبع پدال


نظرات