1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی سدان جدید پلاگین هیبریدی چینی؛ بی وای دی ناوشکن 05 + تصاویر

معرفی سدان جدید پلاگین هیبریدی چینی؛ بی وای دی ناوشکن 05 + تصاویر

17 دی 1400
  • 1

کمپانی بی‌وای‌دی- BYD - خودروسازی چینی است که در زمینه تولید و مونتاژ خودرو، اتوبوس، خودروهای برقی و لیفتراک فعالیت می‌کند.

در سال 2010 شرکت چینی BYD و دایملر که کمپانی مادر مرسدس بنز به حساب می آید قراردادی با سهم برابر برای همکاری در ساخت خودروهای برقی لوکس امضا کردند که حاصل آن خودروهای الکتریکی  Denza هستند.

سدان Destroyer 05 بی وای دی، علاوه بر نام عجیب “ناوشکن”، برد تمام الکتریکی خالص ۱۲۰ کیلومتری دارد. نمای بیرونی این خودرو، پاییز امسال در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شده بود.

این ماشین یکی از محصولات سری Warship است که از طریق شبکه فروش Ocean یا اقیانوس عرضه میشود و طبق زبان طراحی Marine Aesthetics طراحی شده و درواقع به نظر می‌رسد نامگذاری آن برای نیروی دریایی صورت گرفته باشد. اکنون بی وای دی، تصاویر فضای داخلی این خودرو را هم منتشر کرده است. جایی که یک نمایشگر بزرگ به سبک تسلا خودنمایی می‌کند.

BYD-Destroyer-05-1.webp
از نظر ابعاد، ناوشکن ۰۵ بین تویوتا کرولا و کمری قرار می‌گیرد. طول آن ۴۷۸۰، عرض ۱۸۳۷ و ارتفاع آن ۱۴۹۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲.۷۱ متر است. چراغ‌های نازک LED و جلوپنجره بزرگی که بخش عمده سپر را پوشش داده و خطوط سیال افقی از ویژگی‌های بارز این مدل هستند.

BYD-Destroyer-05-4-767x431.webp
درون کابین، تمرکز روی صفحه نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی است که در کنار یک نمایشگر ۸.۸ اینچی روبروی راننده و دکمه‌های فیزیکی کنترلی در کنسول ازجمله انتخابگر چرخشی دنده و حالات رانندگی قرار می‌گیرد. نورپردازی داخلی در زیر داشبورد و حاشیه دریچه‌های تهویه و صندلی‌های سفید رنگ با پشت‌سری‌های اسپرت یک‌تکه هم از دیگر نکات طراحی کابین هستند.

BYD-Destroyer-05-5-767x431.webp
در بخش پیشرانه، امکان انتخاب از میان دو مدل پلاگین هیبریدی وجود دارد. هر دو پیشرانه از موتوری ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۱۰ اسب بخار سود می‌برند که با یک یا دو موتور الکتریکی برای دریافت خروجی ترکیبی ۱۷۹ اسبی بخار یا ۱۹۷ اسب بخار ترکیب می‌شوند.

BYD-Destroyer-05-9-767x560.webp
مدلی با باتری کوچکتر قادر است با هر بار شارژ کامل باتری‌ها مسافتی ۵۵ کیلومتری را به صورت تمام الکتریکی طی کند در حالی که مدل با باتری بزرگ‌تر می‌تواند ۱۲۰ کیلومتر مسافت را بپیماید. البته توجه داشته باشید که این اعداد احتمالاً تحت پروتکل WLTC چین محاسبه شده‌اند.

BYD هنوز قیمت Destroyer 05 را اعلام نکرده است اما رسانه‌های محلی حدود قیمت آن را مابین ۱۹ تا ۲۴ هزار دلار تخمین زده‌اند.

منبع پدال


نظرات

  • ناشناس ناشناس (20 دی 1400 ساعت 08:31)

    چقدر جای پراید 188 میلیونی خالیه!