1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از کیا موهاوی مدل ۲۰۲۳ با به‌روزرسانی‌های جزئی و لوگوی جدید + عکس

رونمایی از کیا موهاوی مدل ۲۰۲۳ با به‌روزرسانی‌های جزئی و لوگوی جدید + عکس

19 دی 1400
  • 0

کمپانی خودروسازی کره ای کیا یکی از شرکت هایی است که محصولات خود را با کیفیت نسبتا بالا، امکانات به روز و طراحی خارجی چشم نواز در کنار قیمت مناسب به بازارهای بین المللی عرضه می کند. یکی از شاسی بلندهای فول سایز این شرکت موهاوی است.

کیا موهاوی - Kia Mohave که در بازار آمریکای شمالی با نام بورگو (نام صحرایی در نزدیکی کالیفرنیا) شناخته می شود، اولین تلاش کیاموتورز برای ساخت یک SUV فول سایز است . این خودرو اولین SUV بزرگ کره ای هم محسوب می شود و به نوعی لندکروزر کره ‏ای هاست که از سال 2008 وارد بازار شده است. «موهاوی» اولین بار در سال 2005 بعنوان یک خودروی مفهومی با نام مسا (Mesa) معرفی شد و اولین خودروی طراحی شده برای کیا توسط «پیتر شرایر» ، مدیر اسبق تیم طراحی آئودی است. اخیرا این کمپانی آخرین نسخه از این شاسی بلند خود را معرفی و رونمایی کرده است.

Kia-Mohave-2-767x511.webp
شاید به نظر نرسد اما موهاوی از لحاظ فنی یکی از قدیمی‌ترین محصولات کیا محسوب می‌شود که هنوز تولید می‌شود. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ به بازار آمد و در ایالات‌متحده هم با نام بورگو عرضه شد. این خودرو به دلیل فروش پایین چند سال بعد از بازار ایالات‌متحده حذف شد اما در دیگر بازارها مثل کره جنوبی همچنان به فروش رسید. موهاوی در سال ۲۰۱۶ یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد و سپس در سال ۲۰۱۹ داخل و خارج آن بر پایهٔ کانسپت Masterpiece کاملاً بازطراحی شد.

حال نیز این شاسی‌بلند میان سایز برای مدل ۲۰۲۳ چند به‌روزرسانی جزئی را تجربه کرده و به لوگوی جدید کیا هم مجهز شده است. این در حالی است که موهاوی تا پیش‌ازاین در بازار داخلی کره با لوگوی متمایزی عرضه می‌شد که با لوگوی دیگر محصولات کیا متفاوت بود. حال اما روی جلوپنجرهٔ موهاوی مدل ۲۰۲۳ لوگوی جدید کیا قرار گرفته که با دیگر محصولات این شرکت مشترک است. موهاوی که کمی کوچک‌تر از تلوراید اما بزرگ‌تر از سورنتو است، سرسخت‌ترین شاسی‌بلند کیا محسوب می‌شود زیرا روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده است. برای مدل ۲۰۲۳، مهندسان کیا تغییراتی را در شاسی و سیستم تعلیق موهاوی ایجاد کرده‌اند تا با کاهش لرزش‌های داخل خودرو، سواری راحت‌تری را فراهم کند.

Kia-Mohave-4-767x511.webp
علاوه بر این، موهاوی حالا به پنجره‌های دوجداره هم مجهز شده که کابین را ساکت‌تر خواهد کرد. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های این خودرو برای مدل ۲۰۲۳ تجهیز به ترمز چند برخوردی به‌صورت استاندارد است که در هنگام تصادف به‌منظور جلوگیری از برخورد دوم پس از ضربهٔ اول، به‌طور خودکار ترمزها را فعال می‌کند. برای نمای بیرونی موهاوی هم کیا تریم مشکی براق جدیدی را ارائه کرده که در قسمت‌هایی مثل قاب جلوپنجره و رینگ‌ها دیده می‌شود. برای مطابقت با مقررات آلایندگی محلی که از امسال در کره جنوبی اجرا شده است، موهاوی مدل ۲۰۲۳ در نسخهٔ دیزلی به دستگاه جدیدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مجهز شده است. قیمت کیا موهاوی مدل ۲۰۲۳ در نسخهٔ پایه از معادل ۴۱,۱۰۰ دلار آغاز شده و در تیپ بالا ردهٔ گراویتی به ۴۹ هزار دلار می‌رسد.

منبع پدال


نظرات