1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جعلی بودن جدول منتشر شده مالیات خودروهای لوکس

جعلی بودن جدول منتشر شده مالیات خودروهای لوکس

26 دی 1400
  • 0

ماجرای اخذ مالیات از خودروهای لوکس و حواشی آن هر روز گسترده تر می شود. یک سری اخبار منتشر می شوند و تعدادی در تایید و تکذیب این خبرها بر می خیزند. در جدیدترین خبری که اخیرا اعلام شده است سازمان امور مالیاتی لیست مبلغ مالیات خودروهای لوکس را جعلی خوانده است ولی هنوز مبالغ درست مالیات این خودروها را مشخص نکرده است.

سازمان امور مالیاتی در واکنش به انتشار ارقام ارزش خودروهای لوکس مشمول مالیات اعلام کرد: جداول و ارزش‌های اعلامی منتشره در فضای مجازی مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.

سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع می‌رسان هرگونه ارزش‌گذاری خودرو برای محاسبه مالیات با رعایت ملاحظات قانونی اجرایی و همچنین حقوق مردم منتشر و بر روی سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir قرار می‌گیرد.

بدیهی است سایر جداول و ارزش‌های اعلامی منتشره در فضای مجازی مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.

 دیروز برخی رسانه‌ها با انتشار جدولی میزان مالیات خودروهای لوکس را به اشتباه محاسبه کرده بودند، حالا سازمان مالیاتی در اطلاعیه‌ای جدول‌های منتشرشده را بی‌اعتبار خوانده و اعلام کرد: مبلغ مالیات هر فردی که خودروی بالای 1 میلیارد دارد، مشخص شده و به‌زودی به او اعلام می‌شود. 

مبنای ارزش‌گذاری خودروها ابتدای سال ۱۴۰۰ است و به‌ازای هرسالی که از سال تولید گذشته باشد، ۱۰ درصد از ارزش خودرو کم می‌شود. (حداکثر تا ۶۰ درصد)



نظرات