1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از نسخه سفارشی تمساح سیاه MMXX + عکس

رونمایی از نسخه سفارشی تمساح سیاه MMXX + عکس

26 دی 1400
  • 0

افرادی که مرسدس-مایباخ GLS را به حد کافی لوکس نمی‌دانند و البته امنیت محصولات استاندارد مرسدس بنز را تائید نمی‌کنند بهتر است نگاهی به محصول سفارشی دارتز داشته باشند. این خودرو نسخه تولید محدود و سفارشی از تمساح سیاه MMXX با نام Black Tiger Lunar Year Edition است. این شرکت مستقر در لیتوانی ۱۰ سال است در بازار چین حضور داشته و محصولات زرهی و خاص را برای مشتریان متمول چینی ارائه می‌کند. امسال دارتز خودرویی سفارشی را معرفی کرده که رنگ مشکی و نارنجی آن درست مشابه رنگ بدن ببر است و خب باید بدانید امسال هم سال ببر است!

Dartz-3-767x43.webp

تمساح سیاه MMXX اولین محصول تولیدی دارتز با استفاده از تکنولوژی GBOL است که قبلاً فقط در صنعت نظامی بکار رفته است. به همین خاطر دارتز با تلاش‌های فراوان مانع افزایش وزن قابل‌توجه خودروی خود شده و تمساح سیاه MMXX دقیقاً مشابه نسخه استاندارد مرسدس-مایباخ GLS وزن ۲۷۸۵ کیلوگرمی دارد. دارتز می‌گوید پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این قدبلند لوکس قوی‌تر از نسخه استاندارد ۵۵۷ اسبی بوده اما اشاره‌ای به جزئیات نداشته است؛ اما این شرکت اطمینان داده که قدرت اضافه شده باعث می‌شود خریداران بسیار سریع از دست مهاجمان فرار کنند.

image003-767x511.webp

اما دارتز چگونه مانع افزایش وزن این خودروی زرهی در مقایسه با نسخه استاندارد شده است؟ شرکت موردبحث علاقه‌ای به افشای رازهای نظامی نداشته اما گفته از شیشه سفیر استفاده کرده که از نظر ضخامت بهتر بوده و همان سطح حفاظت نمونه‌های معمول را ارائه می‌کند. دارتز همچنین نسخه غیر زرهی عادی‌تر را ارائه می‌کند که حتی سبک‌تر از GLS استاندارد است. خودروهای زرهی معمولاً دارای دیواره زرهی در پشت صندلی‌های عقب هستند اما این امر باعث می‌شوند سرنشینان بخش عقب حس یک زندانی را داشته باشند. دارتز این دیوار را حذف کرده و درب پشتی را ضدگلوله کرده تا سرنشینان حس بهتری داشته باشند.

Dartz-3-767x432.webp

خبری از دستگیره درب‌ها نیست و شاید فکر کنید آن‌ها در سطح بدنه پنهان شده‌اند اما دارتز می‌گوید از دستگیره‌های قدیمی مکانیکی استفاده کرده‌اند هرچند از اشاره به محل قرارگیری آن‌ها خودداری کرده است. تمساح سیاه MMXX دارای هشت خروجی اگزوز بوده که یک خروجی برای هر سیلندر در نظر گرفته شده است. دارتز تنها شرکتی است که محصولاتش نیازی به شبیه‌سازی صدای پیشرانه الکترونیکی ندارند. همچنین خبری از آینه‌های دید عقب نیست زیرا جای خود را به دوربین‌ها داده‌اند. وظیفه اصلی دوربین‌ها امنیت است زیرا زمانی که به خودرو تیراندازی شود و شما نتوانید از شیشه‌ها بیرون را ببینید دوربین‌ها به شما کمک خواهند کرد.

image002-767x511.webp

دارتز علاقه‌ای به نمایشگرهای لمسی نداشته و بجای پشت آمپرهای تبلت مانند از نمونه‌های سنتی‌تر استفاده کرده است. این شرکت یک سیستم صوتی سفارشی را نیز در نظر گرفته است که جذابیت شنیداری زیادی را ایجاد می‌کند. دارتز در سال ۲۰۱۲ مشهور شد زیرا کمپانی پارامونت پیکچرز با آن‌ها تماس گرفت و درخواست تولید نمادی از ثروت بادآورده برای یک کاراکتر خیالی را ارائه کرد. این نماد باید نشان دهنده خصوصیات دیکتاتورهای سال‌های پیشین می‌بود. دارتز ناوگانی از خودروهای زرهی ویژه با کابین چرمی را ارائه کرد که با حمایت کامل تیم سازنده نیز همراه بود. پس از آن دو نمونه از ساخته‌های این شرکت در فیلم جان‌سخت ۵ با بازی بروس ویلیز نیز حضور داشتند.

منبع پدال


نظرات