درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
اینکه چرا در این چندسال از طرف سران مملکت هیچ فشاری به این دو فرغون ساز نمیادتازه بیش از اندازه کمکهای بلا عوض هم دریافت کرده اند چند دلیل دارد.1حیاط خلوت مدیران نالایق شده است.2رانت خوبی نصیب مسیولین شده است.3مردم را سرگرم کرده اند تا متوجه سایر خرابکاریهای مسوولین نشوند.4مردم را زمین گیر کنند تا توان مطالبه گری نداشته باشند.ولی بدانید ظلم هیچ گاه پایدار نمیماند.
نخرید ارزون میشه
اوج سادگیست اگر باور کنیم گاریسازان ارابههای مرگ خود را به این راحتی به بازار عرضه میکنند!
دپو کردن خودروها چندین مزیت ویژه برای انها دارد:
اول نگه داشتن ولع و حرص خرید در بازار خودرویی که افزایش قیمت شدید داشته و با حذف بسیاری از دهکهای متقاضی خودرو، در صورت آرام شدن اوضاع حتی فروشهای اقساطی نیز با دشواری صورت خواهد گرفت.
دوم مسلما در اواخر بهار سال آینده هم مجدد افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود و شاید آزادسازی قیمتها را که این امر برای خودروسازانی که از ماهها قبل و به با قیمت ماهها قبل خودروها را تقریبا تکمیل کردهاند سود بالایی خواهد داشت حتی بیش از جریمه تاخیری که به ثبتنام کنندگان میپردازند.
سوم گاریسازان میدانند با توجه به شرایط ارزی کشور و همچنین تعرفه بالا، واردات خودرو به آن اندازه که بازار انحصاری آنان را تحت تاثیر قرار دهد انجام نخواهد شد و در نتیجه با عدم عرضه نیز اتفاق بدی برایشان رخ نمیدهد!
پس از طرف گاریسازان اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.
اما....از طرف مردم...همه چیز دست مصرف کننده یعنی مردم است. که با تحریم خرید خودرو، گاریسازان را وادار به عرضه درست لااقل همین ارابههای مرگ کنند که متاسفانه فعلا همه به فکر جیب خویش هستند و دنبال رانت بازار خودرو.
نقشهای که خودروسازان در اجرای آن خوب مهارت دارند...