دیگر ظاهرا باز نشدن ایربگ در خودروهای داخلی جای تعجب و نگرانی ندارد چون ممکن است در پیچ ها چرخ خودرو در برود و خودرو به اطراف منحرف شود.
رئیس پلیس راهور تهران گفت: در برخی خودروها اگر کمی تندتر بپیچید؛ ممکن است چرخ خودرو باز شود؛ ایربگ که جای خود دارد.
حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران گفت: باز نشدن ایربگ خودروها در تهران بسیار زیاد اتفاق افتاده است. در برخی خودروها اگر کمی تندتر بپیچید؛ ممکن است چرخ خودرو باز شود؛ ایربگ که جای خود دارد.
نقص فنی خودروهای صفر داخلی، با سخنان این نمانیده مجلس بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.
کاظم محمدی نیکخواه در این مورد گفت: اول باید به این نکته توجه کنیم که حق با مشتری است. برخی از قطعات خودرو از کشورهای دیگر تامین میشوند. برخی دیگر از قطعات نیز در داخل کشور تولید میشوند و ممکن است بخشی از قطعات تولید شده دچار مشکل باشند.
و افزود: خودروسازان وظیفه نظارت بر این نوع فعالیتها را دارند. خدمات پس از فروش و گارانتی شرکتهای خودروسازی برای چنین مواقع است. هنگام تحویل خودروها دفترچهای به مشتری داده میشود که بر اساس آن فرم، خودرو به مشتری تحویل داده میشود. اگر ضعفی در خودرو باشد مشتری نباید خودرو را تحویل بگیرد. اگر بعد از تحویل خودرو دچار نقص فنی بود مشتری آن را به نمایندگی اصلی بر میگرداند تا شرکت قطعه ناقص را تعمیر کند.
این کارشناس خودرو ادامه داد: خودروسازها در سال یک میلیون تولیدی دارند و طبیعی است که در این مقدار نقصی وجود داشته باشد. اگر نقصیها در قطعات اصلی خودرو باشد و خودروسازان نیز نتوانند آن خودرو را تعمیر کنند، شرکت باید پاسخگو باشد و موظف است که آن خودرو را تعویض کند.
محمدی نیکخواه گفت: اگر نمایندگی اصلی پاسخگوی شکایات نبود، مشتریان باید به بخش خودرویی وزارت صنایع مراجعه و شکایات خود را از آن بخش پیگیری کنند.