1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لیست انتظار چهارساله برای لندکروزر جدید صحت دارد!

لیست انتظار چهارساله برای لندکروزر جدید صحت دارد!

3 بهمن 1400
  • 0

خبری که در ابتدا در حد یک شایعه عجیب به نظر می‌رسید، به وسیله تویوتا تایید شد تا شگفتی آن چند برابر شود. نسل جدید لندکروزر این خودروساز با چنان تقاضایی مواجه شده است که بنابر پیام رسمی این شرکت، ممکن است تحویل آن به برخی از مشتریان تا چهار سال زمان ببرد. تویوتا در پیام رندانه خود ضمن عذرخواهی از متقاضیان، مهر تاییدی بر این زمان احتمالی انتظار زده است:

 

ما صادقانه از این واقعیت که لندکروزر نه فقط در ژاپن که در همه دنیا با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است و در نتیجه زمان انتظار برای تحویل آن از لحظه ثبت سفارش طولانی خواهد بود، عذرخواهی می‌کنیم. زمان تحویل در صوررت سفارش از این لحظه به بعد ممکن است تا ۴ سال هم برسد. ما تمام تلاش خود را برای کاهش این زمان به کار خواهیم بست و از اینکه این مساله را درک می‌کنید سپاسگزاریم.

 

گفتنی است تنها چند ماه پس از معرفی لندکروزر جدید، تویوتا خبر از تقاضای بسیار زیاد برای آن و زمان انتظاری در حدود یک سال خبر داد اما ظاهراً از آن زمان تاکنون افراد بسیار بیشتری این شاسی بلند ژاپنی را سفارش داده‌اند که لیست انتظار را به چهار سال رسانده است؛ اما جالب اینجاست که با وجود این تقاضای فوق‌العاده، نسل جدید لندکروزر در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود. با این حال فروش پسرعموی لوکس این ماشین یعنی لکسوس LX جدید در سه‌ماههٔ اول امسال در آمریکا آغاز خواهد شد تا جای خالی لندکروزر را در این بازار پر کند. قیمت این خودرو با احتساب هزینهٔ ۱,۳۴۵ دلاری حمل تا مقصد از ۸۸,۲۴۵ دلار آغاز می‌شود.

toyota-land-cruiser.jpg

لکسوس LX جدید نه‌تنها از پلت‌فرم مشترکی با لندکروزر استفاده می‌کند بلکه در پیشرانه و گیربکس هم با آن اشتراک دارد. این یعنی زیر کاپوت پرچم‌دار لکسس یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. لکسس LX در بازار آمریکا با رقبای سرسختی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و جیپ گرند واگنییر مواجه خواهد بود.



نظرات