1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جیلی و رنو توافقنامه ای را برای تصاحب بازار خودروی کره جنوبی امضا کردند

جیلی و رنو توافقنامه ای را برای تصاحب بازار خودروی کره جنوبی امضا کردند

4 بهمن 1400
  • 0

غول خودروسازی چینی و شرکت مادر ولوو، جیلی، قراردادی را با گروه خودروسازی فرانسوی رنو برای برای صادرات خودروهای الکتریکی هیبریدی کم‌مصرف به کره جنوبی و همچنین افزایش صادرات به سایر بازارهای آسیایی امضا کردند.

همکاری رنو و جیلی در ادامه تلاش‌های این دو شرکت برای تولید خودروهای برقی و با آلایندگی کم و همچنین افزایش نفوذ آنها در بازار خودروهای هیبریدی و برقی آسیا است. این مشارکت همچنین گام بعدی رنو در برنامه رنولوشن (Renaultion) خود است که برای ارتقای برند و سبد محصولات این خودروساز فرانسوی طراحی شده است.

از طرف دیگر، به نظر می رسد که جیلی مشتری دیگری برای معماری «پلتفرم خودروی ماژولار» خود پیدا کرده است. خودروهای جدید رنو در بازار آسیایی بر اساس «معماری ماژولار فشرده» یا پلت فرم CMA ساخت ولوو طراحی خواهد شد و از پیشرانه‌های توسعه‌یافته جیلی/ولوو بهره خواهند برد؛ شاید خودرویی شبیه به خودروی مفهومی رنو مگان الکتریک که آن را در تصویر بالا می بینید.

این پلت فرم CMA در ترکیب با قوای محرکه مذکور همان چیزی است که پایه ولوو XC40 هیبریدی و الکتریکی، ولوو C40 الکتریکی و سدان اسپرت الکتریکی باکیفیت Polestar 2 است. این موضوع نویدبخش کیفیت بالای رنوهای جدیدی است که به این بازارها عرضه خواهند شد.

the-cma-platform.jpeg

مدیران رنو نسبت به شراکت جدید آسیایی خود و صرفه‌ مقیاس ناشی از آن بسیار خوشبین هستند. لوکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو می‌گوید: «ما خوشحالیم که چنین همکاری نوآورانه‌ای را با گروه جیلی که سابقه‌‌ی درخشانی در صنعت خودرو دارد، آغاز می‌کنیم. از طریق این پروژه، هلدینگ جیلی و گروه رنو راه را برای یک همکاری ۲۰ ساله موفق در RSM (شرکت خودروسازی رنو-سامسونگ) و مشارکت در صنعت کره جنوبی هموار می کنند

خودروهای جدید در کارخانه رنو-سامسونگ در بوسان کره جنوبی تولید خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود تولید آنها از سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

 

جمع بندی نهایی

زمانی که جیلی ولوو را از فورد در سال ۲۰۱۰ خرید، این شرکت چینی تا حد زیادی در دنیا ناشناخته بود و معلوم نبود که آیا مالکیت جیلی برای ولوو مثمر ثمر خواهد بود یا نه. اما در دهه ای که گذشت، ولوو از قله ای به قله دیگر رسید و جیلی بارها و بارها ثابت کرد که می‌تواند شرکای هوشمند را شناسایی کند و از استعدادهای آنها حداکثر بهره برداری را بکند.

شکی نیست که پلتفرم CMA یک پلتفرم در رده جهانی است. اگر نصب آن روی خودروهای برند رنو بتواند کره‌ای‌ها را هم ترغیب کند که نگاهی به آن‌ بیندازند، جیلی بار خود را بسته است.

منبع الکترک


نظرات