1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تسلا رسما وارد بازار ترکیه می شود

تسلا رسما وارد بازار ترکیه می شود

5 بهمن 1400
  • 0

تسلا در سال گذشته ۹۳۶۰۰۰ دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رساند که این رقم ۸۷ درصد بیشتر از رقم مشابه در سال ۲۰۲۰ بوده است. آمریکایی ها و چینی ها همچنان بزرگترین خریداران خودروهای این خودروساز در جهان هستند. حال یک کشور پرجمعیت دیگر به بازار این خودروساز در سال ۲۰۲۲ اضافه خواهد شد تا فروش تسلا بیش از پیش افزایش یابد. کشور دوست و همسایه، ترکیه.

فعالیت های تسلا در ترکیه پیش از این نیز با افزایش سرمایه ۵۰ میلیون لیری اش در مرکز توجه قرار گرفته بود. این تولیدکننده خودروهای الکتریکی در حال حاضر روی توسعه یک شبکه سوپرشارژر در این کشور کار می‌کند؛ شبکه ای که محدود به ترکیه نیست و در بالکان نیز با احداث تعدادی ایستگاه شارژ سریع در بلغارستان، صربستان، رومانی و سایر کشورهای این منطقه در حال توسعه است. با این حال، در حال حاضر هیچ جزئیاتی در مورد اهداف فروش تسلا در ترکیه در دسترس نیست.

tesla-supercharger.jpg

امیر تونچیورک، مشاور سابق شرکت InsideEVs در ترکیه و یکی از بنیانگذاران E-Garaj، عملیات تسلا را در ترکیه مدیریت خواهد کرد. گفتنی است ایجاد نسخه ترکی InsideEVs به لطف ادغام وب سایت خود امیر، یعنی teslaturk.com با پلتفرم IEVs امکان پذیر شد.

در سال ۲۰۲۱، در مجموع نزدیک به ۴۰۰۰ خودروی الکتریکی در ترکیه فروخته شده است. اگر این واقعیت را در نظر بگیریم که این تعداد در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۶۰۰ خودرو بوده، روند رو به رشد این بازار در ترکیه نمایان می شود. در حال حاضر تخمین زده می شود که مجموعا حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ خودروی الکتریکی برای استفاده عمومی در این کشور ثبت شده باشد. انتظار می رود که راه اندازی رسمی تسلا در ترکیه باعث افزایش قابل توجه تقاضا برای خودروهای برقی در این کشور شود.

togg-transition-concept-smart-device.jpg

هر سه مدل پرفروش در ترکیه برای سال ۲۰۲۱ دارای موتور احتراق داخلی بودند. رده اول را خودروی فیات اژه که در بازارهای دیگر با نام فیات تیپو شناخته می شود، از آن خود کرد و پس از آن تویوتا کرولا و رنو کلیو در رده های بعدی قرار گرفتند. این در حالی است که جوانترین خودروساز ترکیه یعنی TOGG نیز اولین حضور رسمی خود را در آمریکای شمالی در جریان نمایشگاه CES 2022 با خودروی مفهومی طراحی شده توسط شرکت ایتالیایی Pininfarina (خودروی حاضر در تصویر بالا)، تجربه کرد.

منبع موتور ۱


نظرات