1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آلفا رومئو توناله ۲۰۲۲ ماه بعد رونمایی خواهد شد

آلفا رومئو توناله ۲۰۲۲ ماه بعد رونمایی خواهد شد

6 بهمن 1400
  • 0

آلفارومئو، خودروساز ایتالیایی ، بالاخره پس از شایعات فراوان و مدت ها تاخیر اعلام کرد که این شاسی بلند کوچک خود را روز نهم فوریه (حدود دو هفته بعد) عرضه جهانی خواهد کرد.

نمونه مفهومی «توناله» که به فارسی معنایی نزدیک به «آهنگین» دارد، در اوایل سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمده بود. در ابتدا شایعه شده بود که این خودرو در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد؛ اما ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل جدید آلفارومئو، عرضه این مدل را به تعویق انداخت تا این اقدام پس از بهبود عملکرد سیستم هیبریدی قابل شارژ بیرونی آلفارومئو اتفاق بیفتد. اولین مدل کاملا جدید آلفارومئو در پنج سال اخیر، پس از آنکه شاسی بلند سایز متوسط استلویو (Stelvio) در اواخر سال 2016 معرفی شد، و همچنین اولین هیبریدی قابل شارژ، توناله خواهد بود تا پرچمدار بازگشت آلفا به بازار باشد.

تصاویری که در اواخر سال ۲۰۱۹ به بیرون درز کرد نشان می دهد که توناله ای که عرضه خواهد شد بسیار شبیه به مدل مفهومی ۲۰۱۹ است: چراغ های جلو و عقب LED (که در تصویر زیر که بخشی از تیزر پیش نمایش است، مشاهده می شود)، دستگیره درهای عقب مخفی شبیه به جولیتا، و المان های طراحی ظاهری برگرفته از کلاسیک ترین مدل های آلفا.

alpha-concept.jpg

در داخل هم با توجه به تصاویر لو رفته، شاهد یک جفت صفحه نمایشگر، یک شارژر تلفن بی‌سیم، تودوزی چرمی آلفارومئویی و صندلی‌های دارای گرمکن و تهویه مطبوع هستیم. با این حال، با توجه به دو سالی که از آن زمان می گذرد، مشخص نیست که آیا طراحی بیرونی و داخلی توناله از زمان انتشار اولین عکس ها تغییر کرده است یا نه.

alfa-romeo-tonale-interior-680.jpg

بنابر شایعات، Tonale صاحب پلتفرم دیفرانسیل جلو و پشرانه بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی مشترکی با جیپ کامپس (Compass) و رنگید (Renegade) است. پیشران جیپ Compass 4xe هیبریدی قابل شارژ، ترکیب یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندری بنزینی ۱۳۴ کیلووات/۲۷۰ نیوتن متری با یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلووات/۲۵۰ نیوتن متری مستقر در محور عقب، به همراه یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و پک باتری ترکیبی ۱۱.۴ کیلووات ساعتی است که سرجمع ۱۷۷ کیلو وات قدرت تولید می کند. این خودرو قادر به ثبت شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۷.۵ ثانیه است و برد پیمایش تمام الکتریکی آن ۴۹ کیلومتر است. البته دور از انتظار نیست که Tonale این مشخصات را بهبود بخشد؛ خواه با قدرت یا برد پیمایش تمام الکتریکی بیشتر، شتاب صفر تا صد بهتر و یا مصرف سوخت کمتر.

طبق گزارش ها، Tonale دارای ۴۵۲۸ میلی متر طول، ۱۸۳۵ میلی متر عرض و ارتفاع ۱۶۰۴ میلی متری است و فاصله بین دو محور آن ۲۶۳۶ میلی متراست. ابعادی مشابه با جیپ کامپسی که آلفا بر روی پلتفرم آن ساخته شده است، اما با بدنه مخصوص آلفا که ۱۳۴ میلی متر طویل تر، ۱۶ میلی متر عریض تر و تقریباً ۴۰ میلی متر کوتاه تر است.

alpha-tonale-rear.jpg

در عرضه این خودرو در اروپا، پنج نوع آن برای سفارش در دسترس خواهد بود: نسخه های Speciale / Veloce / Ti / Sprint / Super که آخری مجهز به چرخ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های LED ماتریسی و صندلی آلکانترا خواهد بود.

منبع درایو


نظرات