1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. همکاری فولکس واگن و بوش برای ساخت نرم افزار رانندگی خودکار

همکاری فولکس واگن و بوش برای ساخت نرم افزار رانندگی خودکار

8 بهمن 1400
  • 0

خبرگزاری آلمانی هندلزبلات (Handelsblatt) به نقل از منابع شرکت فولکس واگن گزارش داده است که واحد نرم افزاری این شرکت، کاریاد (Cariad) و تامین کننده قطعات خودروی بوش در حال نزدیک شدن به توافقی برای همکاری در زمینه توسعه نرم افزار خودرو هستند. توافقی که در آن فولکس واگن قصد دارد یک مبلغ چند صد میلیون یورویی را سرمایه گذاری کند.

فولکس واگن که تمام فعالیت های نرم افزاری خود را در شرکتی به نام کاریاد تجمیع کرده است، امیدوار است بتواند تسلا و آلفابت (شرکت مادر گوگل) را در زمینه ای که تجربه چندانی در آن ندارد، به چالش بکشد. این شرکت با همکاری بزرگترین تامین کننده قطعات خودرو یعنی بوش در یک نرم‌افزار رانندگی خودکار برای استفاده در خودروهای فولکس واگن توسعه خواهند داد.

با استفاده از داده‌های ناوگان فولکس‌واگن، این دو شرکت یک نرم‌افزار رانندگی خودکار سطح ۲ را توسعه خواهند داد که امکان رانندگی بدون دست در شهرها، مناطق روستایی و بزرگراه‌ها را فراهم می‌کند و همچنین یک سیستم سطح ۳ که تمام عملکردهای رانندگی را در بزرگراه بر عهده خواهد داشت.

کاریاد در برنامه گذار فولکس واگن به فناوری های جدید نقشی محوری دارد، به طوری که مدیرعامل فولکس واگن، «هربرت دیس» شخصا مسئولیت این واحد را در یک جابجایی سازمانی بره عهده گرفت. به اعتقاد دیس، نرم‌افزار میدان اصلی نبرد آینده در صنعت خودرو خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این شرکت‌ها انتظار دارند که از سال ۲۰۲۳ نرم افزار سطح ۲ را در خودروهای فولکس واگن پیاده سازی کنند. ماتیاس پیلین، مدیر نرم افزار شرکت بوش، طی اظهاراتی اعلام کرد که پس از اتمام فرآیند تولید که مدت آن مشخص نیست، بوش از این فناوری در بازارهای خارجی نیز بهره برداری خواهد کرد.

این همکاری دومین مشارکتی است که امسال توسط این شرکت‌ها اعلام شده است. هفته گذشته نیز آنها از یک سرمایه‌گذاری مشترک برای تجهیز کارخانه‌های تولید باتری سلولی با ماشین آلات خبر دادند.

منبع رویترز


نظرات