1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. «اولا الکتریک» اولین خودروی برقی خود را رونمایی کرد

«اولا الکتریک» اولین خودروی برقی خود را رونمایی کرد

9 بهمن 1400
  • 0

«اولا الکتریک» (Ola Electric)، شرکت هندی سازنده اسکوترهای برقی، از خودروی برقی خود در توییتر رونمایی کرد. این شرکت، پس از تولید اسکوترهای برقی اکنون آماده می شود تا با این خودرو، به صنعت خودروی الکتریکی نیز بپیوندد. بهاویش آگاروال، مدیرعامل اولا الکتریک، طرحی از این خودروی الکتریکی در توییتر به اشتراک گذاشته است که نمایی مدرن و آینده نگرانه دارد.

ola-car-tweet.png

اولین خودروی Ola یک طراحی مفهومی با جلوپنجره بلند آئرودینامیک خمیده است که تا عقب خودرو ادامه دارد تا یک طراحی ظاهری بدون ستون وسط را القا کند. این خودرو دارای یک نوار LED در جلو است که تقریبا تمام عرض آن را پوشش می دهد. چهار در، شکل هاچ بک و چرخ های خاص اولا از دیگر ویژگی هایی است که جلب توجه می کند. با این حال، متأسفانه جزئیات بیشتری در این پست توییتری در مورد این وسیله نقلیه ارائه نشده است و تنها به این اکتفا شده که این خودرو، یک وسیله کاملاً برقی خواهد بود.

این شرکت مستقر در بنگلور در حال حاضر اسکوترهای الکترونیکی Ola S1 و Ola S1 Pro را تولید می کند، اما آگراوال علاقه خود را برای گسترش حوزه فعالیت شرکت را به این ترتیب با رونمایی از این طرح ابراز کرده است. در ماه آگوست، زمانی که یکی از کاربران توییتر از او پرسید ماشینی که می‌راند دارای چه قوای محرکه ای است، مدیر عامل این شرکت پاسخ داد: «تا ۲ ماه پیش اصلا خودرویی نداشتم، اما حالا یک هیبریدی اش را دارم و خودروی بعدی ام در سال ۲۰۲۳ یک خودروی برقی خواهد بود: خودروی برقی Ola». این پاسخ را می توان این طور تفسیر کرد که فرآیند ساخت این خودروی الکتریکی هم اکنون در حال انجام است، حتی اگر عرضه به بازار در سال ۲۰۲۳ بسیار خوش بینانه به نظر برسد.

هدف بلندپروازانه این شرکت که در حال حاضر ارزش آن به ۵ میلیارد دلار می رسد، این است که پس از سال ۲۰۲۵ هیچ خودروی دو چرخ بنزینی در هند به فروش نرسد. همچنین علاوه بر بازار داخلی، اولا الکتریک قصد دارد از سال ۲۰۲۳ اسکوترهای خود را به اروپا، استرالیا و آسیای جنوب شرقی نیز صادر کند.



نظرات