1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. کنترل پنل plesk چیست؛ با مزایای آن آشنا شوید

کنترل پنل plesk چیست؛ با مزایای آن آشنا شوید

9 بهمن 1400
  • 1

در این مقاله خواهیم گفت که کنترل پنل plesk چیست. پلسک یک نرم افزار تجاری میزبانی وب و اتوماسیون مرکز داده سرور همراه با یک کنترل پنل است که برای ارائه دهندگان خدمات میزبانی مبتنی بر لینوکس و ویندوز توسعه یافته است. برای این که بدانید plesk چیست. می‌توان گفت plesk می‌تواند به عنوان وب سرور و یا سرور ایمیل شما عمل کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت پلسک چیست و با مزایای آن آشنا خواهیم شد.

 کنترل پنل پلسک چیست؟

پلسک توسط Plesk, Inc.، یک شرکت روسی ایجاد شد و در سال 2001 به صورت عمومی‌ راه اندازی شد. پلسک در سال 2003 به SWSoft فروخته شد که سپس در سال 2008 نام خود را به Parallels تغییر داد. در سال 2015 پس از خرید توسط Oakley Capital به شکل امروزی خود تبدیل شد. پلسک یک نرم افزار اتوماسیون مرکز داده میزبانی وب تجاری است که برای ارائه دهندگان خدمات میزبانی تجاری مبتنی بر لینوکس/یونیکس و ویندوز و خرید هاست توسعه یافته است. 

پلسک یک سیستم کنترل پنل عالی برای هاست ویندوز، لینوکس، VPS و سرورهای اختصاصی است زیرا منوی آن کاربر پسند است. به عبارت دیگر، استفاده از سروری که از پلسک استفاده می‌کند به قدری آسان است که هر کسی که تجربه کمی‌نیز داشته باشد می‌تواند بلافاصله مدیریت سرور خود را شروع کند

پلسک برای ساده سازی مدیریت روزمره وب سایت‌ها طراحی شده است. پلسک وظایف و فرآیندهای مختلف را در یک یا چند سرور به صورت خودکار انجام می‌دهد. همچنین یک پلت فرم میزبانی وب با یک کنترل پنل است که به مدیر اجازه می‌دهد تا وب سایت‌ها، حساب‌های ریسلری، حساب‌های ایمیل، DNS و پایگاه‌های داده را از طریق یک مرورگر وب راه اندازی و مدیریت کند. 

پلسک از دیتابیس های Microsoft SQL و MySQL پشتیبانی می کند. پلتفرم پلسک شامل برنامه های افزودنی برای پشتیبان گیری، DNS، Cloud، امنیت و ابزارهای مدیریت سرور است.  

مزایای plesk

 

مزایای plesk.png

 

پلسک کنترل پنلی است که اساساً مدیریت سرور شما را ساده می‌کند، به طور خودکار برنامه هایی مانند وب، ایمیل، FTP و سرورهای پایگاه داده را تنظیم و مدیریت می کند و می‌توانید از طریق یک رابط گرافیکی کاربر پسند به آنها دسترسی داشته باشید. ابزارها و کنترل‌های مختلفی که در آنجا پیدا می‌کنید به شما کمک می‌کنند سرور خود را به راحتی مدیریت کنید و در نتیجه به کسب و کارتان اجازه می‌دهند تا به راحتی توسعه یاید. بهترین مزین در مورد چنین ابزارهایی این است که برای اینکه بتوانید تمام جنبه های میزبانی وب خود را مدیریت کنید، این است که برای استفاده از پلسک، نیازی نیست که در علوم رایانه یا سرورهای وب متخصص باشید.

۱. تطبیق‌پذیری

یکی از مزیت‌های اصلی این کنترل پنل تطبیق پذیری آن است. پلسک می‌تواند بر روی هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز کار کند، که آن را به یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین کنترل پنل‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند. همچنین یکی از معدود کنترل پنل‌هایی است که برای انواع محیط‌های سرور مناسب است: سرور اشتراکی، اختصاصی و مجازی.

۲.سفارشی‌سازی

قدرت پلسک در این واقعیت نهفته است که نیازهای بخش ساده و پیچیده سرویس میزبانی وب را با امکان سفارشی سازی کامل که در نهایت به نفع میزبان و کاربر نهایی است، برآورده می‌کند. همچنین سایت ساز پلسک ابزاری بسیار آسان برای ایجاد و مدیریت وب سایت‌ها است. 

۳.یادگیری آسان

اگر در زمینه طراحی سایت تازه کار هستید، نگران نباشید، زیرا در کل فرآیند، توسط یک آموزش پنج مرحله ای هدایت خواهید شد. در راستای این موضوع، مهم است که توجه داشته باشید که این نرم افزار دارای بسته زبان است که به کاربران خود اجازه می‌دهد. برای سفارشی کردن آن به زبان خود، که آن را به یک کنترل پنل چند زبانه نیز تبدیل می‌کند.

۴.پایداری بالا

پلسک به دلیل پایداری باورنکردنی اش مورد ستایش قرار می‌گیرد. هدف آن محافظت از وب سایت شما در برابر حملات سایبری، خرابی سرور و هک است. در صورت بروز نقص، می‌توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که پلسک دارای ویژگی‌های عیب یابی یکپارچه است که برای شناسایی و تعمیر خطاها در سیستم اداری طراحی شده است. همه این مزیت‌ها پلسک را به ابزاری بسیار پایدار و قابل اعتماد برای مدیریت سرورها، حتی برای افرادی که از نظر فنی دانش کمتری دارند، تبدیل می‌کند.

۵.افزایش بهره‌وری

نرم افزار مدیریت سرور را می‌توان به صورت جداگانه برنامه ریزی کرد و دارای یک وب استک بهینه شده با ابزارهای استقرار محبوب مانند Git، Redis، Memcached، Node.js و سرویس‌های بهینه شده docker است.

با ارتقاء پلسک Obsidian، مدیر پشتیبان گیری برای فضاهای وب مجدداً کار شد و بهبود تولید محقق شد. در مقایسه با Onyx، Backup Manager سریعتر، پویاتر است و فضای دیسک کمتری را در Plesk اشغال می‌کند.

۶.افزایش امنیت برای ترافیک وب سایت و ایمیل

می‌توانید سرورهای خود را با گواهی‌های SSL/TLS از CAهای مختلف مانند DigiCert یا Let’s Encrypt ایمن کنید. خرید و نصب و همچنین تمدید این گواهی‌ها در رابط پلسک نمایش داده می‌شوند.

۷.کاربرپسندانه بودن

 

کاربرپسندانه بودن.png

 

استفاده از پلسک نوید تغییرات کوچک و بزرگ بسیاری را برای بهبود کاربرپسندی می دهد. جدا از مدیریت سرور، برنامه و وب سایت، بخش مدیریت فایل نیز به راحتی قابل مدیریت بوده و ساختار واضح تری دارد.

کلام آخر

کاربران نهایی با هر سطحی از تجربه می‌توانند VPS یا سرور اختصاصی خود را به راحتی با پلسک مدیریت کنند زیرا رابط کاربر پسند و تعداد زیادی افزونه برای این کنترل پنل است. پلسک در زمان و هزینه صرفه جویی می‌کند زیرا وظایف روزانه مدیریت سرور را آسان می‌کند. اتوماسیون سازی پلسک زمان را در مدیریت وب سایت، ایمیل و پایگاه داده کاهش می‌دهد. همه برنامه‌های افزودنی با یک کلیک نصب می‌شوند. این بدان معناست که تمام نصب برنامه‌های افزودنی خودکار است، در نتیجه نصب افزونه‌ها را ساده می‌کند تا کاربران نهایی هنگام ایجاد و راه‌اندازی وب‌سایت خود احساس یک حرفه‌ای داشته باشند. بهتر از همه، نیازی نیست برای افزونه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید پولی بپردازید، زیرا پلسک رابط خود را فقط برای افزودن آنچه استفاده می‌کنید، طراحی کرده است.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی یا مشاوره در خصوص پلسک میتوانید با متخصصین و مشاورین حرفه ای وب رمز تماس حاصل نمایید.



نظرات

  • لولیان لولیان (9 بهمن 1400 ساعت 15:10)

    :))