1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا پرفروش ترین برند خودروی جهان در سال ۲۰۲۱

تویوتا پرفروش ترین برند خودروی جهان در سال ۲۰۲۱

10 بهمن 1400
  • 0

سال گذشته، بسیاری از تولیدکنندگان خودرو به دلیل اختلالات مختلف در صنعت جهانی، با مشکلاتی در تولید و تحویل خودرو مواجه شدند. البته برخی از آنها توانستند بحران را بهتر مدیریت کنند و از رقبای خود پیشی بگیرند. به نظر می رسد تویوتا، این خودروساز ژاپنی یکی از این خودروسازان است که به لطف مدیریت خوب بحران، توانست از مقام اول فروش جهانی در سال ۲۰۲۱ دفاع کند.

تویوتا به تازگی آمار فروش سال گذشته خود را اعلام کرده است که با توجه به مشکلاتی از جمله کمبود تراشه های مورد استفاده در خودرو، بسیار قابل توجه است. این شرکت در سال گذشته موفق شد در مجموع 10,495,548 خودرو را در سراسر جهان تحویل دهد و به راحتی گروه فولکس واگن را با فروش 9,305,000 خودرو پشت سر بگذارد. این اعداد نشان دهنده رشد 10.1 درصدی برای تویوتا است، در حالی که فولکس واگن شاهد کاهش 4.5 درصدی در فروش خود بوده است.

تویوتا در یک بیانیه رسمی مطبوعاتی تصریح کرده است که «تأثیر شیوع کووید-19 نسبت به سال 2020 کمتر بوده» که به این شرکت اجازه داده است که تولید و فروش خود را در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با این حال، هنوز هم پیش‌بینی روند عرضه قطعات در 12 ماه آینده برای صنعت خودرو دشوار خواهد بود.

گروه فولکس واگن نیز به نوبه خود بر تعداد خودروهای الکتریکی ای که در سال گذشته به فروش رسانده تاکید کرده است. میزان فروش خودروهای الکتریکی این شرکت از برندهای مختلف خود، در سال گذتشه نسبت به سال قبل تقریباً دو برابر شده و به 452900 دستگاه رسیده است که معادل سهم 5.1 درصدی از کل خودروهای فروخته شده این شرکت آلمانی در سال گذشته است.

البته هنوز زود است که تاج بزرگترین خودروساز جهان را بر اساس تعداد خودروهای فروخته شده در سال 2021 به تویوتا اعطا کنیم؛ چرا که هنوز آمار نهایی و کاملی از دو غول خودروسازی دیگر یعنی جنرال موتورز و استلانتیس (Stellantis) وجود ندارد. با این حال، دیدن اینکه تویوتا چگونه جنرال موتورز را در ایالات متحده برای اولین بار در 9 دهه گذشته شکست داد، احتمالاً نشان دهنده وضعیت موجود در سطح جهانی نیز هست.

stellantis.jpg

فروش استلانتیس در ایالات متحده نیز در سال گذشته با کاهش 2 درصدی به حدود 1.8 میلیون دستگاه رسید که احتمالاً به این معنی است که پیشتازی تویوتا در این بازار بی چون و چرا است. با این حال، باید منتظر اعلام اعداد تجمیعی از جنرال موتورز و استلانتیس باشیم تا بتوانیم نتیجه گیری نهایی کامل تری را انجام دهیم.

منبع موتور ۱


نظرات